Avatar billede shamrock Nybegynder
23. marts 2010 - 17:09 Der er 3 kommentarer

skal indsætte et JS i <head> men har kun adgang til <body>

Hej,

Da jeg i mit nuværende CMS som jeg arbejder i, ikke har adgang til <head> sektionen men kun <body> tagget, har jeg brug for at indsætte et JavaScript i <body> men hvor jeg fortæller at den skal loades i <head> tagget.

Er dette muligt? Håber i forstår hvad jeg mener...
Avatar billede intenz Novice
23. marts 2010 - 17:51 #1
Hvorfor er det vigtigt for dig at de placeres i head?
Det har ingen praktisk betydning.

Du kan selvfølgelig lave en stump javascript i body, der køres og placerer noget javascript i head. Men så er man vel ligevidt.

Hvis du ikke har mulighed for at rette head, ville jeg bare placere dem i body i stedet. Som sagt, har det ingen funktionel betydning. Selvfølgelig afhængig af hvordan du bruger dit javascript.
Avatar billede shamrock Nybegynder
23. marts 2010 - 20:14 #2
JavaScriptet jeg indsætter vil kun køre i head. Jeg ved ikke hvorfor men når det placeres i body virker det ikke.

Jeg kunne også godt tænke mig at tilføje et META-tag til head.

Nogle der ved hvordan dette kan opnås at gøre fra body?
Avatar billede intenz Novice
24. marts 2010 - 18:46 #3
Du skal stadig køre et script i body før det javascript kan indsættes i head, så det vil give dig samme resultat. Det er ikke javascriptet der ikke vil køre fra body, det er den måde du bruger det på.

Desuden giver det meget lidt mening at indsætte et meta tag gennem javascript, i hvert fald hvis du vil bruge det til søgemaskinerne, da de ikke kører javascript alligevel og derfor ikke vil indlæse det når dine side bliver crawlet.