Avatar billede badal Nybegynder
23. marts 2010 - 14:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DNS

hejsa

jeg har et domæne: www.eksempel.dk hos gratisdns.

jeg har et svn server som jeg tilgår på denne måde (port 443): https://ip-adresse/svn

jeg har en sql server (port 1433) som jeg tilgår på denne måde: ipadresse

jeg har lavet en forwarding i min router. Bruger windows server 2008.

Hvordan kan jeg lave en opsætning så at jeg istedet for IP adresse bruger url.

https://code.eksempel.dk/svn
db.eksempel.dk

osv.?

Et andet spørgsmål. Jeg har på samme server en IIS kørende hvor jeg har oprettet en site på port 200 og lavet forwarding i min router.
Når jeg skriver http://ipadreese:200 så får jeg en blank side. Der er ikke hul igennem. Kan man bruge en anden port nummber end port 80 til websites?
Avatar billede riversen Nybegynder
23. marts 2010 - 15:21 #1
du laver bare et cname "code" der peger på www.eksempel.dk. Det samme med "db". Under forudsætning af at www, code og db er samme server

Ja, du kan godt bruge andre porte en port 80. Så enten lytter den ikke på port 200 eller du har ikke forwardet korrekt. Firewall kan også være et issue.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. marts 2010 - 20:52 #2
En blank side, sikker på det ikke er den side du har bedt den op at servere til dig for default website?

For du den rigtige side frem nå du bare skriver serverens interne side?
Avatar billede badal Nybegynder
24. marts 2010 - 00:40 #3
riversen>>> Men hvordan angiver jeg i CNAME en portnummer? hvis jeg laver en cname der code.eksempel.dk der peger på eksempel.dk, så ved min router jo ikke hvilken portnummer code.eksempel.dk har...

til port 200 var det firewallen der var en issue.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. marts 2010 - 05:49 #4
#3: DNS har INTET med portnumre at gøre. Det er ren navn -> ip oversættelse og intet andet. Så det skal du selv angive i adresselinien.
Avatar billede badal Nybegynder
29. marts 2010 - 15:24 #5
riversen... kom med et svar så jeg kan give point
Avatar billede riversen Nybegynder
29. marts 2010 - 21:48 #6
behold bare pointene :)
Avatar billede badal Nybegynder
30. marts 2010 - 01:23 #7
lukker