Avatar billede downloading Nybegynder
22. marts 2010 - 15:20 Der er 5 kommentarer

NAS server til hjemmet, men hvilken?

Hej Eksperter.

Jeg har ikke noget backup mere, og nu har jeg heller ikke mere plads på min eksterne harddisk, så jeg overvejer lidt om ikke det ville være på tide med en NAS server.

Men hvilken en skal det være? Jeg har kigget lidt på SYNOLOGY DS409slim, som jeg sytnes ser spændende og billig ud.

Men kan i foreslå noget andet der er bedre til pengene? Jeg har ca. 3000 her i første omgang, så tænkte at købe NAS'en og to 1TB diske.

På forhånd mange tak :)
Avatar billede downloading Nybegynder
22. marts 2010 - 15:28 #1
hmm.. Men jeg kan se at SYNOLOGY DS409slim bruger 2.5" harddiske som vidst nok er ret dyre? Er der et alternativ til samme pris der bruger 3.5"?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2010 - 15:39 #2
samme firma har en ds 410j
stort set samme pris - men kan tage 3½" diske (sata II)
Avatar billede downloading Nybegynder
22. marts 2010 - 15:48 #3
Den kan godt kører med kun to diske ikke? Er den anbefalingsværdig?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
23. marts 2010 - 09:55 #4
Synologi er super fede.. Der var et afsnit af So Ein Ding på Dr2 hvor de viste hvad den kunne.. Mega fedt! Men ved ikke hvad den står til i pris, men det kan du jo se på :) Ellers er der Buffalo, som også er ret fede :)
Avatar billede snabeljan Nybegynder
23. marts 2010 - 10:07 #5
Synology holder max... Masser af features og ca. hver 2-3 måned kommer der ny firmware fra dem med nye funktioner.

Og jo - du kan sagtens starte m. 2 harddiske i en 4xx boks.