Avatar billede Karsten_Darre Nybegynder
22. marts 2010 - 10:14 Der er 5 kommentarer

if then problem på en aspx side

hejsa jeg er helt ny indenfor aspx sider og er løbet ind i et problem, jeg har en datbase som jeg henter nogle oplysninger fra, hvilket den gør helt fint, problemet er at hvis der ikke er nogle data i et bestemt felt ønsker jeg ikke at skrive feltet på min hjemmeside, min kode ser således ud.:

<%if "Beskrivelse1" <> "" then%>
<asp:Label Text='<%# Eval("Beskrivelse1") %>' runat="server" id="Beskrivelse1Label" /><br>
<%end if%>

er der nogen der har den gyldne "kode" er ved at gå ud af mit gode skind for en løsning

med venlig hilsen og på forhånd tak
Karsten
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
22. marts 2010 - 11:16 #1
Jeg har det samme i noget kode dog med C# som code behind og det er lavet på følgende måde. Ved ikke om du kan bruge det til noget men du kan da kigge på det.

<%if (Session["SalesOrg"] != null){%>
              SaelsOrg: <b><%=Session["SalesOrg"].ToString()%></b><br />
          <%}%>
Avatar billede Karsten_Darre Nybegynder
22. marts 2010 - 12:16 #2
mit problem er selve databasefeltet hvordan skal det skrives, altså i linien <%if "databasefeltet" <> "" then%>, er totalt lost her
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
22. marts 2010 - 14:01 #3
hvad er du du vil tjekke på om det indeholder data? hvordan opretter du database feltet?

Mvh
HE
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2010 - 14:31 #4
Man boer aldrig bruge <%  %> i ASP.NET !

Saet den label i code behind og brug if statement der.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:16 #5
Tid at få afsluttet her?