Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 17:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Char.- to HEX- string convert

Sidder der en derude som kan konverterer nedenstående 2 stykker html til 2 stk  HEX-strings for mig ?

####start nr. 1

<meta content=\"0;URL=http://home.12move.dk/~mwt/mwt/index.htm\" http-equiv=\"Refresh\">
<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<div align=\"center\">
  <p>&nbsp;</p>
  <p><font color=\"#FFFFFF\"><font size=\"4\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\"><b><font color=\"#999999\">Loading...</font></b></font></font></p>
</div>

#####start nr. 2

<meta content=\"0;URL=http://home.12move.dk/~mwt/mwt/index.htm\" http-equiv=\"Refresh\">

Er Er der nogen i forumet som nogensinde er blevet banned på Namezero for at bruge cheats ?
På forhånd tak...
madswen
icq 19707513
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juli 2001 - 17:41 #1
Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvad det er du vil have konverteret til hex.
men her er er lille funktion der tager en streng og hviser hexkoderne for bogstaverne i den:

function showAsHex ( txt ) {
  var tx = \"\";
  var j;
  for (var i=0; txt.length>i; i++ ) {
    j = txt.charCodeAt(i);
    tx += \",#\"+j.toString(16);
  };
  alert( txt +\" = \" +tx );
};

mvh JakobA
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 17:50 #2
Hmmm..
jeg synes ikke at jeg kan få det til at virke...
når jeg fx. sætter den nederste string ind

<meta content=\"0;URL=http://home.12move.dk/~mwt/mwt/index.htm\" http-equiv=\"Refresh\">

bliver jeg bare sende videre til siden..

kunne du ikke vise mig et eksempel på hvordan jeg gør.

På forhånd tak..
PS jeg ved ikke ret meget om html.. ;-)

Madswen
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juli 2001 - 18:06 #3
<html>
<head><title>ekselpel på hex konvertering</title>

<script language=\'javascript\'>

function showAsHex ( txt ) {
  var j = txt.charCodeAt(0);
  var tx += \"#\"+j.toString(16);
  for (var i=1; txt.length>i; i++ ) {
    j = txt.charCodeAt(i);
    tx += \", #\"+j.toString(16);
  };
  return tx;
};

</script>

</head>
<body>
<p>her er den første streng:</p>
<p><script>document.write( showAsHex(
    \'<meta content=\"0;URL=http://home.12move.dk/~mwt/mwt/index.htm\"\\n\'
  + \'http-equiv=\"Refresh\">\\n\'
  + \'<body bgcolor=\"#FFFFFF\">\'
  + \'<div align=\"center\">\'
  + \'<p>&nbsp;</p>\'
  + \'<p><font color=\"#FFFFFF\"><font size=\"4\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\"><b><font color=\"#999999\">Loading...</font></b></font></font></p>\'
+ \'</div>\'
                              )          );</script>.</p>

<p>Her er den anden:</p>
<p><script>document.write( showAsHex(
    \'<meta content=\"0;URL=http://home.12move.dk/~mwt/mwt/index.htm\" http-equiv=\"Refresh\">\'
                              )          );</script>.</p>

<p>fra exp90516</p>
</body>
</html>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juli 2001 - 18:09 #4
kan du evt fortælle lidt om hvad det skal bruges til?

jeg har en fornemmelse af at det du beder om ikke er det problem der egentlig skal løses. :)
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 19:06 #5
Jeg skal bruge det til at lave et cheat til namezero.com så jeg fjerner deres banner nederst på siden. Jo mere hokus pokus du laver der sværere er det for deres \'sniffer\' af finde ud af at du kører scriptet.
Én af de ting du kan gøre er at skrive bannerscriptet i HEX og så håbe på at de kun søger efter html i char.string.

man burde kunne skriv eHEX-scriptet i

<SCRIPT>
<!--
eval(unescape(\"hex-code skrives her\"))
//-->
</SCRIPT>

jeg har endnu ikke fået bekræftet om det virker, men jeg kigger på det senere i aften...
Det var ikke helle cheat-scriptet jeg skrev øverst: Del #1 var ok, men glem del #2...del 2 er i stedet:

<script language=\"javascript\">
<!--
if (top.frames.length != 0)
    {
    top.location=document.location
    }
//-->
</script>

første del sender automatisk videre så Namezero ikke finder cheatet på den side som mit domæne henviser til, mens anden del fjerner nederste frame med banneren.
Har du nogle kommentarer?

Mvh  Madswen
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 19:26 #6
her er den første streng:
Hej jakoba,
Måske er det bare mig der er en gnu, men det eneste jeg får når jeg kopiere dit eksempel ind i et html dokument er følgende :

.

Her er den anden:

.

fra exp90516
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juli 2001 - 19:26 #7
hexcode til unescape skal skrives anderledes:

<script language=\'javascript\'>

function showAsHex ( txt ) {
  var j;
  var tx = \"\";
  for (var i=0; txt.length>i; i++ ) {
    j = txt.charCodeAt(i);
    tx += \"%\"+j.toString(16);
  };
  return tx;
};

</script>

men er situationen så ikke den at namezero har givet dig gratis adgang til at have dine sider på deres server, uden at bede dig om at betale din del at driftsudgifterne, backbone-forbindelsen eller nogetsomhelst andet end at du blot lader dine sider poppe deres reklamer op så de kan få lidt penge ind der.

mvh JakobA
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 20:00 #8
Jo Jakoba, du har da fuldstændig ret
Jeg generer også mange pagewievs hver gang jeg logger på min konto og jeg klikker på deres banner hvar gang jeg skal åbne et nyt vindue osv.
Altt dette for at kompenserer for mit snyd (de har garanteret flere kliks på banneret hos mig end hos gennemsnittet) Årsagen er at jeg er jodsøgende og det virker lidt pineligt at henvise potentielle arbejdsgivere til en side fyldt med reklamer. Når jeg er i job og får flere gysser mellem fingerene opgraderer jeg til Namezero Plus, og så er den potte ude af verden  ;-)
tak for din hjælp.

mvh

madswen
Avatar billede madswen Nybegynder
20. juli 2001 - 10:49 #9
Jakoba !
Jeg læste lige dit cv-sithe på eksperten.dk...ret imponerende...
I forlængelse af vores diskussion i aftes jeg har bestemt mig for at lade banneret stå på min side på www.madstoft.com.
Kunne du hjælpe mig med et lille script som gør baggrunden på den nederste frame (indeholdende banneret) sort. yderligere vil jeg gerne have fjernet kanten på framen så der er en kontinuert sort overgang mellem de 2 frames...

på forhånd tak..
mvh

Madswen
icq 19707513