Avatar billede Borge666 Nybegynder
21. marts 2010 - 20:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DLNA

Har lige fået en nas ind af døren.
Har et samsung tv. Jeg kan sagtens finde mine pc´r via dlna på tv´t.
Mine pc´r finder ligeså nas´n..

Samsung UE46B8050
nas  LG N2B1.
Jeg har prøvet at sætte kabel imellem tv og router, dette hjalp ikke..
Begge produkter skulle jo være dlna certifiseret, så det burde jo bare spille, det gør det bare ikke...
Nogle gode råd
21. marts 2010 - 21:13 #1
Velkommen til E. ...

Ikke helt forstået ? Læs det lige igen; evt. omformulér ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
21. marts 2010 - 21:27 #2
Har du konfiguret DLNA i din NAS?

larry> fjernsynet kan ikke finde hans NAS :)
Avatar billede kimtheman Novice
21. marts 2010 - 21:35 #3
Så du har sat Nas i routeren og denne finder dine Pcér men når du tager et kabel fra tv og ind i routeren så ser denne ikke din Nas?
Kan man ikke kører sådan en Nas direkte ind i tv? Bare for at se om dette ville gå nemmere så kunne man altid lege med routeren bag efter.
Avatar billede Borge666 Nybegynder
22. marts 2010 - 07:54 #4
nej jeg har ikke sat nas direkte til tv.
tv´t kan både kobles til router med trådløs usb og via netværkskabel.
og ja jeg har sat nas op til at virke med dnla.
mit tv har ingen problemer med at finde mine pc´r som er sat op til dlna.
jeg kan også godt finde nas med pc´rne.
det er bare tv´t der har et problem.
Der er ikke så meget opsætning af dlna i nas´n, det er er bare endten aktiver eller deaktiver.
Så er der Ip adr. manuelt eller auto, har prøvet begge dele.
pænt godmorgen:-)
Avatar billede snabeljan Nybegynder
22. marts 2010 - 13:32 #5
Hvilken NAS er det ?
Avatar billede Borge666 Nybegynder
22. marts 2010 - 13:37 #6
Samsung UE46B8050
nas  LG N2B1.
Avatar billede Borge666 Nybegynder
22. marts 2010 - 13:41 #7
Avatar billede Borge666 Nybegynder
22. marts 2010 - 13:43 #8
Avatar billede snabeljan Nybegynder
22. marts 2010 - 14:19 #9
Sorry - jeg så ikke lige spec's i dit indgangssvar... Anyway - er alle dine enheder i samme subnet. Jeg har selv en lignende konfig, bare med Synology og Philips TV - og det kører fint - så længe de er i samme subnet. Ved ikke om det kan hjælpe...

/snabeljan
Avatar billede Borge666 Nybegynder
22. marts 2010 - 21:11 #10
Ja det var så ikke min router somn fejler noget, den blev skiftet ud med en gigabit fra netgear..
noget positivt var der dog i det- Man kan sætte usb harddisk til routeren. der virker dlna ganske fint til tv´t.
Når man kigger i opsætningen til router, så kan man se de tilknyttede enhedder der er. Kun en står som ukendt, det er mit tv.. Så mon ikke det mest nærliggende er vel at kontakte samsung.
Man er bare noget pist;-) så mange penge og så virker skidtet ikk.. Så må vi se hvad deres prestige aftale er hver..
Avatar billede snabeljan Nybegynder
23. marts 2010 - 10:09 #11
Ja - jeg er bange for at det er op ad bakke, at få Samsung til at gøre noget - men held og lykke med det.

skriv gerne hvad løsningen blev her på tråden!
Avatar billede Borge666 Nybegynder
23. marts 2010 - 14:53 #12
Ja samsung ytre at de ikke kan hjælpe. Så jeg skrev til dem om de så også ville løbe fra deres prestige aftale..??
Fordi der må jo være noget galt med deres skidt. Og der må jo være en i firmaet som har forstand på hvad det er der er sendt på markedet. Men ellers snakker vi bare fobrugerrådet, så må de ind i sagen. Men ja jeg tror det bliver en tung vej.
LG har desværre ikke svaret mig endnu. Ellers må jeg bide i det sure æble og bytte min bluerayafspiller ud med en ps3, Den kan gøre jobbet, indtil der vel kommer noget ordentligt software til samsung.
Vi blev bare lidt klogere, fordi noget er DLNA certifiseret, så skal vi ikket tage det for gode vare:-)