Avatar billede OpretAlt Nybegynder
19. marts 2010 - 20:14 Der er 2 kommentarer

session udløber

Hej alle sammen;
Jeg får en sessions fejl i denne linje:

linie 187:  Annonce.PROJEKT_KUNDEREF = Convert.ToInt32(Server.HtmlEncode(Session["KundeId"].ToString()

Fejlen kan ses her:

Error Caught in Application_Error event Error in: http://opretalt.dk/Kunde/Opretannonce.aspx Error Message:Object reference not set to an instance of an object. Stack Trace: at Opretannonce.imgopretannonce_Click(Object sender, ImageClickEventArgs e) in d:\hshome\imran\opretalt.dk\Kunde\Opretannonce.aspx.cs:line 187 at System.Web.UI.WebControls.ImageButton.OnClick(ImageClickEventArgs e) at System.Web.UI.WebControls.ImageButton.RaisePostBackEvent(String eventArgument) at System.Web.UI.WebControls.ImageButton.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) at System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) at System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) at System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint)

Det lader til at min session udløber.. hvad kan man gøre ved det ?
Jeg har fået vide at jeg skal brug noget med

Session.IsNewSession

Men jeg håber nogen kan hjælp..
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. marts 2010 - 14:25 #1
Din session udløber default efter 20minutters inaktivitet, hvis du ønsker at ændrer denne indstilling skal du ind på IIS'en og og under properties for websitet.
Avatar billede -xyz- Nybegynder
10. maj 2010 - 09:40 #2
Du kan også gøre det ved flg. i web.config:

<configuration>
  <system.web>
    <sessionState timeout="600"></sessionState>
  </system.web>
</configuration>

Ovenfor er Session så sat til 10 timers levetid, det er nok uhensigtsmæssigt, men illustrerer pointen.