Avatar billede silentbob_dk Nybegynder
19. marts 2010 - 16:32 Der er 4 kommentarer

LAN kort kan ikke finde TCP/IP adresse

Både min kæreste og jeg spiller WoW. På det seneste har hun brokket sig over dårlig latency og at hun jævnlig bliver disconnected.

Jeg har generelt ikke haft nogen problemer. Vi har begge fuldstændig ens PC´er, bortset fra jeg har en anden HD og ikke bruger onboard lyd, men decideret lydkort.

Den eneste forskel jeg kunne komme i tanke om var, at min grafik og chipset driver var nyere end hendes (Vi anvender onboard netkort). Jeg bestemte mig derfor at opdatere disse.

Jeg opdaterede hendes chipset til nforce 15.46 på følgende måde:
- Afinstallerede det gamle chipset
- Genstartede i fejlsikret tilstand
- Kørte Driversweeper og CCcleaner
- Genstartede PC og lukke antivus/firewall ned
- Installerede nForce 15.46

Efterfølgende vil hendes PC ikke gå på nettet, mens min fungere upåklageligt. Vores netværk er: modem -> router -> 2 x PC.

Når jeg går ind under: Status for LAN-forbindelse - Understøttelse, står der ingen oplysninger.

Hvis jeg prøver at reparer, får jeg følgende meddelelse:

"Windows kunne ikke udføre reperationen, fordi følgende handlinger ikke kunne fuldføres:
Der kunne ikke spørges om TCP/IP-indstillingerne for forbindelsen"

Jeg har kontrolleret ved hendes netværkskabel på PC´en og der er lys fra stikket. Hvilket så vidt jeg ved, betyder den ikke er gået fuldstændig ned.

Jeg er ikke videre PC kyndig, så har garanteret inkluderet en masse irrelevant information. Er der andre oplysninger i har brug for skal jeg med glæde give dem.

Håber nogen kan være mig behjælpelig.
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2010 - 17:27 #1
Har du prøvet at sætte dit netværkskabel i hendes Pc og genstart den.
Avatar billede silentbob_dk Nybegynder
19. marts 2010 - 18:00 #2
Nej der har jeg ikke prøvet.

Men prøvede at afinstallere nforce og installere det igen. Men denne gang uden Network Access Management (Tror jeg det hedder).
Men det gav samme resultat.

Til sidste blev min kæreste dog så frustreret, at vi anvendte systemgendannelse. Nu virker hendes netværk igen. Så det har åbenbart været et problem med nforce opdateringen.

Jeg er dog stadig nysgerrig efter en forklaring på hvad det kan skyldes. Da jeg bruger den samme nforce driver på min PC, som jeg prøvede at installere på hendes.
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2010 - 19:44 #3
Tja du kan jo prøve igen og luk alt ned inden installation og se om det sker igen.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
27. marts 2010 - 18:56 #4
Tjekkede i om der var noget snavs på hendes pc?

Kan varmt anbefale Malwarebytes.org gratis anti-malware.