Avatar billede sputii Nybegynder
19. marts 2010 - 14:40 Der er 10 kommentarer

Textfield <br> ved ny linje,,

Hvordan får jeg gjort så når jeg laver en ny linje sender den <br> når man poster det..

Ligesom her jeg klikker på enter og den sender <br> på en måde..

Jeg er ikke sikker men skal man have fat i noget Javascripts eller kan man bare bruge PHP eller HTML..??
Avatar billede repox Seniormester
19. marts 2010 - 14:46 #1
Avatar billede sputii Nybegynder
19. marts 2010 - 15:15 #2
Øhh synes ikke helt det virker.. Kan du give et eksempel som virker i en <textfield> til en <form> ??
Avatar billede dkfire Nybegynder
19. marts 2010 - 16:12 #3
Eftersom det er en funktion i php, vil det kun virke når du har send dine formdata til en php side.

echo nl2br($_POST['textfield']);
Avatar billede repox Seniormester
19. marts 2010 - 16:26 #4
Det er jo også svært at vide hvorfor det ikke virker for dig, ud fra en 'synes ikke helt det virker'... du kunne jo vise os hvad du ikke kan få til at virke...
Avatar billede sputii Nybegynder
19. marts 2010 - 17:02 #5
Prøvet at skrive noget ind i den jeg fik det her tilbage..
Hvordan kan jeg få det til at blive ny linje?

Jeg er her..\r\n\r\nDu er der..\r\n123\r\n223\r\n\r\n123
Avatar billede repox Seniormester
19. marts 2010 - 17:25 #6
Det kommer an på hvordan du skriver det; lad os se noget kode!
Avatar billede sputii Nybegynder
19. marts 2010 - 19:04 #7
Sådan her..

echo nl2br(mysql_real_escape_string($_POST['besked']));

Og den kommer her fra..

<form action="http://www.StunGame.dk/support.php" method="post">
<textarea rows="5" cols="50" name="besked"></textarea><br>
<input type="submit" name="replay" value="Send Respons"><br>
</form>
Avatar billede sputii Nybegynder
19. marts 2010 - 19:06 #8
Har kun brugt HTML, MySQL, CSS og PHP..

Faktisk ser den her kode ud sådan..
Meningen er at jeg skal have den ind i databasen..

<?php
if(mysql_real_escape_string($_POST['replay']))
{
mysql_query("INSERT INTO Support_Message(frar, beskedr, replay) VALUES ('".mysql_real_escape_string($_SESSION['brugernavn'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['besked'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['reback'])."')");
echo nl2br(mysql_real_escape_string($_POST['besked'])); //Det her er faktisk bare en test..
}
?>
Avatar billede sputii Nybegynder
19. marts 2010 - 19:13 #9
frar er fra-respons altså for en der har svaret tilbage på en anden besked.. beskedr er besked-respons det er teksten der kommer til at ligge under selve Emnet. replay er faktisk bare emnet navn så den ved hvor den skal ligge hende altså beskeden man har sendt..

Jeg ved ikke om du gider at kigge den igennem men det her er hele koden..

<?php
$result = mysql_query("SELECT * FROM Support_Message WHERE fra = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['brugernavn'])."'");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
?>

<div id=support>
<?php
echo "<br><br>Fra: " . ucwords($row['fra']) . "<br>";
echo "Emne: " . $row['emne'];
?>
</div>
<center>
<form action="http://www.StunGame.dk/support.php" method="post">
Vælg.<input type="radio" name="reback" value="<?php echo $row['emne'];?>" checked="checked"><br>
</center>
<?php
echo "Besked: <i>" .  $row['besked'] . "</i><br>";

$resultt = mysql_query("SELECT * FROM Support_Message WHERE replay = '".mysql_real_escape_string($row['emne'])."'");
while($rowt = mysql_fetch_array($resultt))
{
echo "<br>***** Kommentar/Svar *****<br>";
echo "Fra: <i>" .  $rowt['frar'] . "</i><br>";
echo "Respons: <i>" .  $rowt['beskedr'] . "</i><br>";
}
echo "--------------------------------------------------------------<br>";
?>

<?php
}
$result = mysql_query("SELECT * FROM Support_Message WHERE fra = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['brugernavn'])."'");
if(mysql_num_rows($result) > 0)
{
?>
<br><br>Send Respons Besked:<br>
<textarea rows="5" cols="50" name="besked"></textarea><br>
Før du klikker her vælg hvilken en du skal skrive tilbage på eller slette oppe over.<br>
<input type="submit" name="replay" value="Send Respons"><br>
<input type="submit" name="slet" value="Slet Ticket">
</form>

<?php
}
?>

Og alle dem der hedder fra er ikke fordi jeg mangler frar det er fordi det er den som har oprettet ticket.. Det er bare så den ved hvem den starter fra..

Men det burde da være en meget simpel kode..

Eller meget hurtigt check så kan du jo prøve at klikke her..
www.StunGame.dk/support.php
Avatar billede dkfire Nybegynder
20. marts 2010 - 17:22 #10
Til at starte med bør du kigge på hvordan din form bliver bygget.
Efter hvad du viser nu vil du have flere <form> tags men max én </form>.

Og er der nogen logisk forklaring på at du laver den samme sql forespørgsel til databasen to gange i dit script ?

Hvor er det du gerne vil bruge nl2br()?

Og husk mysql_real_escape_string kun er nødvendig på brugerinput, ikke på noget der allerede kommer fra en database.