Avatar billede mfynbo Juniormester
19. marts 2010 - 11:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dump af data der ændre sig hver 5 sek.

Hej Eksperter.
Jeg har et link til noget online data i et excelark.
Dataen ændre sig hvert 5 sek.

Jeg vil gerne have automatisk kopiering af denne data for hver gang dataen ændre sig over i et andet ark.

Er der nogen der ved hvordan man gør det?

Mvh
Mfynbo
Avatar billede lerskov Praktikant
21. marts 2010 - 09:00 #1
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

' Denne kods skal ligge i arkkoden på det ark, hvor data kommer ind.

If Target.Address = "$A$4" Then            ' Cellen hvor data kommer ind.
bund = Sheets("ark1").Range("c" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 'Kolonnen hvor data skal indsættes, finder nederste udfyldte celle.
Sheets("ark1").Range("c" & bund) = Sheets("ark1").Range("a4") 'kopiere værdi fra datacelle til liste.

End If

End Sub
Avatar billede mfynbo Juniormester
21. marts 2010 - 14:57 #2
Hej Lerskov,
Tak for dit svar.
Jeg kan ikke få macroen til at køre. Når jeg har lagt macroen ind i programkoden, markerer det hele og trykker play kommer der er vindue frem, hvor jeg skal vælge en macro!!

Arknavn, hvor data kommer ind hedder "Wintrade1"
Areal der skal kopieres er fra A1 til L21.

Håber du kan hjælpe mig helt i mål.

Mvh
Mfynbo
Avatar billede lerskov Praktikant
22. marts 2010 - 19:41 #3
Skal den altid rettes i celle "l21" eller skal hele alle celler fra "a1:l21" kopiers???

Koden kører hvergang man ændre noget i celle "a1", derfor kan du ikke trykke play på den.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

' Denne kods skal ligge i arkkoden på det ark, hvor data kommer ind.

If Target.Address = "$A$1" Then            ' Cellen hvor data kommer ind.
bund = Sheets("wintrade 1").Range("c" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 'Kolonnen hvor data skal indsættes, finder nederste udfyldte celle.
Sheets("wintrade 1").Range("l" & bund) = Sheets("wintrade 1").Range("a1") 'kopiere værdi fra datacelle til liste.

End If

End Sub
Avatar billede mfynbo Juniormester
22. marts 2010 - 20:12 #4
Hej,
Alle celler i området skal kopieres hver gang en celle ændre sig i området.
Området opdateres hvert 5. Sekund!
Mfynbo
Avatar billede lerskov Praktikant
22. marts 2010 - 20:36 #5
hvor skal data gemmes i det nye ark/fane ???
Avatar billede mfynbo Juniormester
22. marts 2010 - 21:17 #6
I et nyt ark. Arket hedder sheet2.
Det er dog samme fil
Avatar billede mfynbo Juniormester
22. marts 2010 - 21:19 #7
Hvor det gemmes er ikke så afgørende, men der må gerne være et mellemrum imellem de forskellige dump
Avatar billede lerskov Praktikant
22. marts 2010 - 21:23 #8
Prøv denne

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

' Denne kods skal ligge i arkkoden på det ark, hvor data kommer ind.
Dim MYRANGE As Range
Set MYRANGE = Sheets("wintrade 1").Range("a1:l21")

For Each CELL In MYRANGE
If Target.Address = CELL.Address Then            ' Cellen hvor data kommer ind.
Dim TABEL As Variant
TABEL = Sheets("wintrade 1").Range("a1:l21")
BUND = Sheets("sheets 2").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 2 'Kolonnen hvor data skal indsættes, finder nederste udfyldte celle.
Sheets("Sheets2").Range("A" & BUND & ":L" & BUND + 20) = TABEL 'kopiere værdi fra datacelle til liste.
Exit For
End If
Next
End Sub
Avatar billede mfynbo Juniormester
23. marts 2010 - 08:37 #9
Smukt. Det virker.
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede lerskov Praktikant
23. marts 2010 - 09:05 #10
Det var så lidt... :-)

Du kom til at give dig selv point.. :-(
Avatar billede mfynbo Juniormester
23. marts 2010 - 09:22 #11
Hej igen,
Det var da lidt dumt af mig. Kan jeg ikke lave det om på en eller anden måde?

Jeg prøvede at ændre noget data manuelt og det virkede.
Nu hvor aktiekurserne begynder at trille ind real time (hvert 5 sekund) reagere excel arket ikke og der bliver ikke kopieret, når aktiekurserne ændre sig...

Hvordan hulen kan det være?
Avatar billede lerskov Praktikant
23. marts 2010 - 17:07 #12
Hvor henter du data fra?? er det en side jeg kan hente fra??
Avatar billede mfynbo Juniormester
23. marts 2010 - 18:06 #13
Jeg henter fra et program der hedder Wintrader. Man skal have abonnement på det.

Jeg kan hente fra NPinvestor.dk, hvis det kan komme til at virke i stedet for.

Jeg skal bare bruge OMXC20 indekset, som er nederst på siden.
Avatar billede mfynbo Juniormester
25. marts 2010 - 09:14 #14
Hej Lerskov,
Har du haft mulighed for at prøve selv?
Mvh.
Mfynbo
Avatar billede lerskov Praktikant
03. april 2010 - 12:03 #15
Hej..

Har kigge på det nogle gange, kan ikke lige se hvorfor den ikke flytter data.

Kigger lidt mere på det, men det virker mærkeligt.