Avatar billede jcsa Nybegynder
19. marts 2010 - 09:50 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

ms Query

Alle data fra to tabeller, ledgertrans og ledgerbudget skal samles til 1 tabel? Har hørt lidt om full outer join?

Dataen indholder bogførte transaktioner og skal summeres pr. dato og pr. afdeling.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 10:34 #1
select dato, afdeling, sum(<whatever>)
  from ledgerbudget lb
  full join ledgertrans lt
    on lb.<whatever> = lt.<whatever>
group by dato, afdeling
Avatar billede jcsa Nybegynder
19. marts 2010 - 11:07 #2
Der findes ikke full outer joins i vores version af oracle, så man skal benytte noget der hedder UNION istf.?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 11:36 #3
Hvis felterne i begge tabeller hedder det samme:

select dato, afdeling, sum(<whatever>)
from
(
select dato afdeling, <whatever> from ledgerbudget
union all
select dato afdeling, <whatever> from ledgerbudget
)
group by dato, afdeling
Avatar billede teepee Nybegynder
20. marts 2010 - 12:23 #4
Skal budgetdata og faktiske data summeres i samme linie? Hvis ikke, og det skal overføres til en anden tabel kunne du jo også bare overføre en tabel ad gangen?!?
Avatar billede Aygoejeren Nybegynder
03. april 2010 - 10:49 #5
Alt efter hvilken version af Oracle DB du kører med, kan du ikke lave full outer join. Mener først det blev indført i Oracle 9-et-eller-andet, måske kan nogen rette mig?