Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
19. juli 2001 - 15:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

åbne ny side i en bestemt celle i tabel!

Er det muligt at man via nogle links i en celle af en tabel åbner en side i en anden celle i den samme eller en anden tabel (ligesom når man bruger frames?) Hvis det ikke er muligt hvordan gør jeg så når jeg gerne vil bygge min side op over tabeller?

/Mathias
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juli 2001 - 16:03 #1
Du kan fx lægge iframes i dine tabelceller, (nem så er det vel frames igen:)
Avatar billede euroman28 Nybegynder
19. juli 2001 - 16:10 #2
Avatar billede rapperand Nybegynder
19. juli 2001 - 16:28 #3
Husk at iframes ikke virker i Netscape
Avatar billede euroman28 Nybegynder
19. juli 2001 - 16:36 #4
Hvad er Netscape ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juli 2001 - 16:39 #5
Det er et brovserprogram som benyttes af ca 10% af internetsurferne.
se mere info her: www.netscape.com

mvh JakobA
Avatar billede prodic Mester
19. juli 2001 - 16:47 #6
IE=Iframes
NS=ILayer - så er de begge dækket ind, såfremt det bliver sådan en løsning.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
19. juli 2001 - 17:03 #7
Hvad er ironi ?
Avatar billede frankbirkmoller Nybegynder
19. juli 2001 - 17:07 #8
Efter Jubii.dk statistik er det kun 4-5% der bruger netscape i danmark.
Avatar billede euroman28 Nybegynder
19. juli 2001 - 17:10 #9
Det fordi IE er lavet til dumme brugere, derfor er det så populært i Danmark.
Avatar billede roenving Novice
19. juli 2001 - 19:38 #10
-- og dete er derfor vi er her ;~}
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
19. juli 2001 - 19:38 #11
er der andre muligheder som evt. understøttes af begge browsere!
prodic>> Hvordan kan jeg lave det så brugeren ikke lægger mærke til det?
/Mathias
Avatar billede olebole Juniormester
19. juli 2001 - 23:08 #12
<ole>
Hvis det drejer sig om filer, der ligger under dit eget domæne, kan du formodentlig bruge mit eksempel her:
    http://www.olebole.f2s.com/load_html/
Her loades et dokument ind i et <div>.
I NS4.x er det kanon nemt (og i den browser kan du også loade fremmede filer), men i NS6+ og IE må du igennem en skjult <iframe>. Check selv    =o)
/mvh
</bole>
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
23. juli 2001 - 17:51 #13
olebole>> det er første gang jeg skal bruge javascript, så kan du ikke fortælle hvilke dele af scriptet der skal erstattes med mine data! Det ser lidt uoverskueligt ud når jeg ikke kender til det:

<script language=\"JavaScript\">

// Browser detection
var dom = document.getElementById ? true:false;
var ns4 = document.layers ? true:false;
var ie4 = document.all ? true:false;

// Load document into <div> if Netscape4.x
// - else into an <iframe>:
function loadHTMLdoc(url) {
    if (ns4) {
        var obj = document.layers[\"content\"];
        obj.load(url,obj.clip.width);
    }
    else {
        parent.bufferFrame.document.location = url;
    }

// Copy the content of the <iframe> to the <div> - if not Netscape4.x:
function loadHTMLdocFin(id) {
    if (dom && !ie4) {
        document.getElementById(id).innerHTML = parent.bufferFrame.document.body.innerHTML;
    }
    else if (ie4) {
        document.all[id].innerHTML = parent.bufferFrame.document.body.innerHTML;
    }
</script>
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
23. juli 2001 - 21:18 #14
\"Det fordi IE er lavet til dumme brugere, derfor er det så populært i Danmark\"

Det må siges at lægge op til en debat. De dumme brugere må så foretrække MSIE fordi den kører forholdsvis problemfrit. Netscrape derimod har altid haft problemer med at implementere de retningslinier der blev udstukket af W3. Iframes er eksempelvis en del af HTML standarden, men først i Netscrape 6.0 fandt de ud af at få det med, og på trods af det er Netscrape nok det bedste bud på titlen som nettets ringeste browser. Jeg så gerne Netscrape blev blæst ud af nettet. Det ville i hvert fald gøre det en hel del enklere at lave hjemmsider der så ens ud i de forskellige browsere.
Avatar billede roenving Novice
23. juli 2001 - 21:29 #15
Ikke fordi jeg nogen sinde har foretrukket Netscape (jeg har simpelthen bare ikke undersøgt den til mit eget personlige brug !·] ), men der kan da ikke være nogen tvivl om, at MSIE har noget imod sig, når man snakker om de her ekstremt åbne fora, som understøttes af indernettet.

Det, som vi f.eks. her på eksperten får ud af at udveksle ideer og kode m.m.m. er direkte modsatrettet den forretningsidé, som mikrosaft udøver, hvor de på *gammeldags* monopol-maner søger at tvinge og voldtage alle andre til at gøre som de gør.

Hvordan er det nu med IEs implementering af f.eks. javascript-standarderne; jo, hver gang mikrosaft har givet efter for en eller anden udvikling, som er blevet til standard, har de straks tilvejebrunget noget nyt, som afveg konceptuelt fra den vej den nye standard pegede.

Man kan sige, at det vel er en naturlig udvikling (at sproget udvikler sig), men det skal i hvert tilfælde ikke lægges Netscape til last, at de så, at der var brug for et client-side scripting-sprog og derfor opfandt det, som de så fik lov til at kalde JavaScript.

Nå, men der kommer jo nok andre, som lige har noget at bemærke ...

jes
Avatar billede olebole Juniormester
24. juli 2001 - 00:32 #16
mathiasiversen >> skriv en URL til en side, hvor du vil bruge det - så skal jeg kikke på det  :)

Til den øvrige diskussion behøver jeg vel ikke sige så meget, da de fleste kender min dybe begrædelse af, at vi har mistet den browser, der øjensynligt var det eneste, der kunne holde MS en anelse i ørerne. Nu ejer MS nettet til stor skade for dets brugere.
Jeg vil dog give mr_mudderkode (hvis man går så langt, som til at vælge et sådant navn, er der sikkert noget, man underbevist prøver at fortælle sin omverden...!) ret i...nemlig:

\"Jeg så gerne Netscrape blev blæst ud af nettet. Det ville i hvert fald gøre det en hel del enklere at lave hjemmsider der så ens ud i de forskellige browsere.\"

Det er zq skarpt set, at det bliver nemmere at kode til de \'forskellige\' browsere, når man afliver forskellighederne. Højt niveau...!    =oD
/mvh
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
25. juli 2001 - 10:26 #17
http://www.generation-why.subnet.dk/forsikring/forsikring3.html

her har du linket til den side hvor jeg skal bruge det >> foreløbig har jeg kun brugt iframes! Alle iframes ligger på en og samme side - nemlig indgangsiden! forsikring.html

/Mathias
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2001 - 14:42 #18
Du skal nok checke dit dokument......jeg kan slet ikke få det ned i browseren.......MacG3/IE5.0
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2001 - 14:54 #19
Undskyld.....jeg er på arbejdet. Her er det MacG4/IE5.0    :o)
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
26. juli 2001 - 09:16 #20
??? Det forstår jeg ikke ??? får du slet ikke noget frem i din browser - det aner jeg ikke hvad jeg skal gøre ved! Jeg sidder selv i IE5.0 ????

/Mathias
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
27. august 2001 - 19:22 #21
lukker