Avatar billede datainform Nybegynder
18. marts 2010 - 12:51 Der er 8 kommentarer

Opdatering

Når jeg sendte en mail fra min server, var der ingen problemer - jeg opdaterede så til php 5.2.12 og derefter får jeg bare meddelelsen: "Warning: mail() [function.mail]: Failed to send mail. (535 Sorry.) in /volume1/web/k2008send.php on line 26" - det samme får jeg i linje 25, der sender en kopi til afsenderen.
Som sagt virkede skidtet inden opdateringen.
Er der en i forummet der har et bud på hvad der er gået galt!
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2010 - 13:05 #1
Ja, det er jo helt tydeligt ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2010 - 13:06 #2
Med andre ord: Nej, det er helt umuligt at sige, uden noget kode. Vi har jo ikke en ærlig chance for at gætte hvad der står på de omtalte linier.
Avatar billede datainform Nybegynder
18. marts 2010 - 15:24 #3
OK godt ord igen ;o)
her er linjerne:

mail($mailto, $subject, $mailbody);
mail($mailto2, $subject2, $mailbody);

og skal du bruge mere kode, så siger du bare til!
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2010 - 15:30 #4
Til. Det er formodentlig en af variablerne.
Avatar billede intenz Novice
18. marts 2010 - 16:09 #5
Fejl 535:
Authentication failed
535 Incorrect authentication data

Det ligner en fejl i opsætningen ved at den kræver en form for authentication. Jeg ved ikke om du har haft noget special opsætning af din STMP server i gamle PHP konfiguration. Men det kan måske være problemet.

Jeg er ikke skarp i det, så jeg kan ikke hjælpe mere.
Avatar billede datainform Nybegynder
19. marts 2010 - 00:29 #6
Michael, hvordan vil du så forklare, at før opdateringen virkede skidtet perfekt!
intenz, er nok inde på den rigtige vej til en løsning - det er i alle fald det jeg har kunne læse mig til på nettet, at password adgangen i PHP konfigurationen er synderen.
Så, nu er bøgerne kommet ned fra hylden og håber på, at jeg kan finde en løsning der - jeg kan absolut ikke huske om jeg tidligere har foretaget nogle ændringer i forhold til autorisationen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. marts 2010 - 08:55 #7
I og med du ikke viser noget kode, kan jeg heller ikke komme med en forklaring. Men kan sige at PHP bliver strengere og strengere til at overholde reglerne. Så hvad der har været "OK" før, er måske ikke OK, efter en opdatering.

Eksempel:

POST og GET variabler:
Før: $minPostVariabel //OK før, men ikke nu
Nu: $_POST['minPostVariabel']

Og jeg kan fortsætte, men dette var bare ét eksempel. Det kan meget vel være at Intenz har ret, men som sagt, det er umuligt at vide.
Avatar billede datainform Nybegynder
19. marts 2010 - 10:51 #8
Det har du sikkert ret i Michael!
Men, jeg lukker tråden, da jeg har fundet ud af det.
Det var en ændring i config.inc.php der skulle foretages.

Tak for assistancen fra jer begge to!