Avatar billede ole_andersen Nybegynder
18. marts 2010 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Excel flueben = import af liste

Hej Alle,

jeg brger tit excel, men nok kun 10% af programmet. Dvs. jeg ikke ved en skid :-) Men jeg skal nu lave en automatisk liste. Jeg forestiller mig følgende; på første ark/fane, er en liste over items (a,b,c) Hvert item representere 5-20 varernumre som står i en lang liste i næste fane.
Jeg ønsker at kunne flue én eller flere items af, og få vist en samlet liste, som jeg så kan printe.
I mit hoved har jeg på "forsiden"/ark1 en liste med items med en lille kasse foran hvor jeg kan sætte flueben - når jeg fluer et item af, henter excel de relavante varenumre fra ark2, og samler en ny liste i ark3 - ja eller måske endda i ark1 ved siden af itemlisten.

Gir´ det mening?

Håber nogen kan hjælpe - det vil lette hverdagen betydeligt - derfor mange points!
Avatar billede supertekst Ekspert
18. marts 2010 - 11:46 #1
Via en Userform - kunne Items vises ien liste. Heri kan der sættes et eller flere flueben... så ja.
Avatar billede ole_andersen Nybegynder
18. marts 2010 - 12:08 #2
Hvad er en Useform - hvor finder jeg det?
Jeg googler det lige også...
Avatar billede supertekst Ekspert
18. marts 2010 - 12:55 #3
Jeg "bygger" en model til dig - vender tilbage
Avatar billede supertekst Ekspert
18. marts 2010 - 13:28 #4
Send en mail - min adr. under profil - så sender jeg modellen!
Avatar billede ole_andersen Nybegynder
19. marts 2010 - 11:18 #5
Super! Det er altid lettere at se det, og selv bygge videre - i hvertfald når man ikke selv kan lave det.

e-mailen skulle være synlig nu.
Avatar billede supertekst Ekspert
04. april 2010 - 15:12 #6
Noget nyt?
Avatar billede supertekst Ekspert
06. april 2010 - 15:20 #7
ja - det var så lidt...