Avatar billede idiotbarn Nybegynder
17. marts 2010 - 00:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Valg af NAS (LaCie+andre)

Hej med jer
Beklager at jeg stiller mig op i koret af "hvad skal jeg vælge" men jeg vil gerne have lidt input på mit valg, og jeg har ikke rigtigt kunne finde svaret på nettet.

Jeg er på udkig efter en netværksharddisk. Hovedformålet er:
- at have ét centralt sted at have musik, billeder og video som jeg kan tilgå fra computere og fra en PS3.
- at have et sted til backup (behøver ikke køre raid)
- kunne gå i dvale de timer vi alligevel er på arbejde
- Jeg har en mysql database installeret på min pc, og det ville være fint hvis den kunne flyttes til NAS'en, men det er ikke et krav
- Skal gerne være forholdsvist lydløs
- Skal gerne kunne streame til de fleste apperater (er dlna nok, eller er der flere typer streaming der er udbredt?)
- Vil gerne kunne streame til pc således de minder så meget som mulig om at have filerne på computerens egen disk. Her tænker jeg mest på søgning, oprettelse/afspilning af playlists i itunes/WMP
- Skal gerne være fra et firma der er villige til at opdatere firmware, så fejl bliver rettet...

Jeg har ikke behov for:
- at tilgå den udenfor lokalnettet
- oprette brugerkonti

Jeg har kigget hovedsageligt på:
LaCie Network Space 2 (ca 1000,- incl 1TB disk)

QNAP TS-219P Turbo NAS (ca 2000 uden diske)

Jeg kan se flok er ret vilde med synology diske herinde, er der en speciel grund til det? Og er de bedre end lacie'n?

Har i nogen kommentare til Lacie disken, og er der noget jeg har glemt der kunne være rart i en netværksharddisk? Jeg ville gerne holde prisen på 3000,-. Jeg tror QNAP har flere funktioner end jeg vil komme til at bruge, men er omvendt lidt bange for at købe en for billig NAS der ikke gør det jeg skal bruge godt nok. (Fx at der er thumbnails på billedgalleri (hvis det da er NAS'en?) og at musik afspilning har de normale muligheder man er vant til)
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
17. marts 2010 - 00:08 #1
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
24. februar 2011 - 19:12 #2
Endte med networkspace2 som jeg er super glad for