Avatar billede Stieglitz Nybegynder
16. marts 2010 - 20:47 Der er 25 kommentarer

Devolo dlan 200 AVmini (Internet gennem husets ledningsnet)

Goddag Eksperten.dk

Jeg har idag med posten fået et powerline sæt fra Devolo.
Dette her: http://www.devolo.com/consumer/72_dlan-200-avmini_network-kit_security_6.html?l=en

Meningen med det er at man kan kører internet igennem husets ledningsnet via adaptorene. MEN! nu ved jeg ikke hvor mange af jer herinde der har erfaringer eller kendskab til sådanne slags hardware men jeg håber alligevel at der er nogen der kan hjælpe.

Indtil videre kan jeg ikke oprette forbindelse til internettet med det selvom det burde være "plug n' play"

(Det skal lige siges at jeg kører Windows 7 64-Bit version.)

Når jeg i "Netværks og delingscenter" kører en diagnostisering på LAN forbindelsen får jeg at vide at: "LAN forbindelsen" har ikke en gyldig IP-konfiguration

Er der nogen der ved hvordan jeg ændre på det sådan at den HAR en gyldig IP-konfiguration?
På forhånd tak.
Mvh Stieglitz
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 20:57 #1
Hvordan set din netværksopsætning ud? - Telefonstik - ADSL modem - konverter eller?
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
16. marts 2010 - 21:05 #2
Altså vi har et ADSL Modem tror jeg det er. Som den den anden konverter er tilsluttet i det modem er en trådløs router også tilsluttet, og jeg har prøvet at sætte internet stikket i en af routerens porte men det gav heller intet resultat.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 21:09 #3
Så i har flere boxe eller hvordan ? :)
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
16. marts 2010 - 21:14 #4
Hvad mener du med boxe?

Der er modem'et og så er der en anden boks som jeg ikke ved hvad er til, tror det er til vores TDC Home Trio.

Via modem'et er en trådløs router tilsluttet og så den anden boks jeg ikke ved hvad er. og så har jeg sat en devolo enhed til den :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 21:17 #5
Dvs at i har 3? :) - telefonstik til boks 1 - fra boks 1 til boks 2 og fra boks 1 til boks 3 ? :)
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
16. marts 2010 - 21:44 #6
Ja det passer meget godt og i "boks 1" er devolo enheden tilsluttet ;)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 21:47 #7
Prøv at sætte den til boks 2 istedet - den du mener er til TDC home trio :)
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
16. marts 2010 - 22:14 #8
Hvad skulle det snart hjælpe? Jeg syntes da klart det må være smartest at sætte den direkte i modemmet?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 22:18 #9
jeg har selv oplevet problemer hvis jeg sætter min computer direkte i modemmet istedet for i min tdc switch box..
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
16. marts 2010 - 22:28 #10
Aha.. Jamen det er da værd at prøve så! :)
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
17. marts 2010 - 11:15 #11
Hmm jeg har prøvet og kigget på det nu.. Den anden boks du siger jeg skal prøve med mig med er af mærket "Linksys" og der står på den at det er en "Internet Phone Adapter"

Der er 2 porte til almindelige telefon stik den ene er andvendt og den anden er der et klistermærke hen over med skriften "Andvendes ikke"

Og så er der en port til et almindeligt internet stik hvor der sidder et kabel fra den af over til selve modemmet der for resten er af mærket "Siemens"

Så jeg kan jo ikke tilslutte den i Linksys'en som du ellers ville have at jeg skal gøre. Hvad gør jeg så?

For resten.. Når jeg går ind under LAN forbindelse, så kan jeg se at den sender en masse pakker, men jeg kan ikke modtage nogen af dem?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
17. marts 2010 - 13:37 #12
ok - så skal den gå fra dit modem til din powerline..

Hvor kan du se at der bliver sendt en masse data? på din win 7 maskine eller?
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
17. marts 2010 - 15:37 #13
Den går også fra modem til powerline, det har den gjort hele tiden.

Ja kan se de under netværksforbindelser-->Lan forbindelse-->status
Avatar billede smartebenny Nybegynder
17. marts 2010 - 19:08 #14
Jeg skal lige have den opstilling igen.

Du her et Siemens Modem
- Kabel fra Siemens til din Linksys telefonbox
- Kabel fra Siemens til din Powerline
Og via powerlines og el i væggen til hvor mange PC'ere ?

Kan du også checke vilken IP din PC får ? om den får nogen.

Spørgsmål. Du skrev også du havde en trådløs router ! eller er det linksysen ?
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
17. marts 2010 - 19:28 #15
trådløs router er også tilsluttet Siemens Modem'et

Det er kun til én PC

Men jeg tror bare jeg returnerer det, jeg har en idé om at grunden til det ikke virker er pga de ikke er tilsluttet stik kontakter i samme gruppen. Simpelthen for dårligt at der ikke bliver oplyst noget om det når man køber det :(
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
17. marts 2010 - 19:57 #16
Det var da noget værre noget - lukker du den herfra stieglitz? :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
17. marts 2010 - 19:58 #17
Det jeg ville prøve inden jeg to' dem rettur var lige at sætte dem til i stikkontakter du ved er i samme gruppe og teste om det virker :D
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
17. marts 2010 - 21:12 #18
Ja det var selvfølgelig en mulighed :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
29. marts 2010 - 08:44 #19
Hvordan står det til ? :)
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
29. marts 2010 - 18:54 #20
Har dem stadigvæk.. Ville egentlig have sendt dem tilbage, men jeg har jo haft dem i brug og åbnet den "pose" hvor der var lidt software CD i så den får jeg vist ikke pengene retur for :(
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
30. marts 2010 - 12:50 #21
hmm.. har du prøvet at bruge dem i samme gruppe?
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
31. marts 2010 - 17:09 #22
Nej det har jeg ikke.. For jeg ved ikke hvilke stikkontakter der er i hvilke grupper.(gammelt lortehus ;) ) Men jeg er ikke i tvivl om at det vil virke.. Har hørt fra flere at de SKAL være i samme gruppe før det virker, og min gamle far sagde det endda også til mig inden jeg bestilte det, men ja så måtte jeg jo lære det på den dyre måde.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. april 2010 - 15:57 #23
hmm det jo lidt ærgeligt.. lukker du tråden herfra eller hvordan med det? :)
Avatar billede tumben Novice
20. juni 2010 - 18:57 #24
det er ikke nødvendigvis rigtigt at de skal være i samme gruppe - jeg har lige prøvet nogen devolo hvor jeg VED at de ikke er i samme gruppe ...de virker fint. men omvendt er der steder hvor det ikke virker..hvor det ER forskellige grupper. jeg kan ikke forklare det, men der må være nogen forhold i gruppetavlen som er så forskellige fra sted til sted- at man ikke kan gi et nøjagtigt svar på hvor og hvornår det virker.
det korte og lange er at du bør finde et sted i huset hvor det er oplagt at det er den samme gruppe og så i det mindste få sat det til ..og virke...så du kommer på internettet ....for ligesom at bevise at du sætter alt rigtigt sammen- derefter kan man forsøge sig rundt omkring..når man ved de virker.
Dem jeg har er AV200 easy har været brugt før- lagde ny firmware i fra devolos hjemmeside..for ligesom at nulstille dem..fordi jeg heller ike kunne få det til at virke..det virker fint...men ikke i alle stikkontakter ..i alle rum. jeg syntes det er et kanon produkt. gi ikke op !!
Avatar billede Stieglitz Nybegynder
19. august 2010 - 17:42 #25
Ja altså nu har jeg jo så efterfølgende fået ny bopæl, og her i det nye hus er der massevis af internetstik i alle rum, så har slet ikke brug for dem mere. Fik aldrig prøvet dem ret meget af :)