16. marts 2010 - 08:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Genopslag: "dynamisk" GUI baseret PING ?

Genopslag af http://www.eksperten.dk/spm/903094

"dynamisk" GUI baseret PING ?

Men kommandoen [ping] kan man som bekendt se om en given PC/IP-nummer nummer er 'på'...

Jeg søger et slags "dynamisk" GUI baseret PING.

Forstået på den måde at jeg kan skrive (Copy/Paste) en eller flere PC/IP-numre ind i en slags oversigt/tabel, med flere kolloner.
Så med X sekunders interval køres en form for [ping] i baggrunden.
Alt efter om PC'en er 'på' registeres automatisk i 1. kollone timestamp (evt. med grønt?) hvornår den kom 'på'.
Og i 2. kollone at PC'en evt. kom 'af' igen (evt. med rød?) med timestamp.
Skal kunne håndtere >20 PC/IP-numre som en slags overvågning.
Og hvis infoen (PC ON/OFF timestamp) kunne komme i en form for log fil ?

Gerne med (dynamisk?) sorterings mulighed i tabellen ? Så de 'nyeste' til en hver tid er øverst ell. lign. ...

Hvad kan I byde på ?
Avatar billede superanden Nybegynder
16. marts 2010 - 09:03 #1
Jeg tror ikke du har fået nogle henvendelser fordi der ikke lige findes nogle programmer der ligner det du efterspørger.

Så løsningen må vel være at vi får lavet et program til dig.Kan du selv programmere lidt? Isåfald hvilke sprog?

Har du mulighed for at betale et mindre beløb for opgaven?

Snakker vi om at programmet skal køres fra en Windows maskine eller?
16. marts 2010 - 09:24 #2
... det anede at der nok skulle noget mere eller mindre 'hjemmelavet' kode til *S*...

"Programmering" er det jeg kan mindst ...

Der ønskes normalt ikke $$ indblandet. Men skriv evt. direkte til mig; se i min profil...

Jo - fra en "vilkårlig" M$ Windows PC.

For den sags skyld kunne det også være en eller flere netværksprintere der skulle "overvåges" på denne måde ?
Avatar billede superanden Nybegynder
16. marts 2010 - 09:31 #3
Ja alt der svare på ping, computere, printere, routere måske endda switche (nogle har egen IP). Det kræver selvfølgelig at du kender deres IP eller hvis denne er dynamisk så deres computernavn

En ting man skal være opmærksom på er at en del firewall/antivirus løsninger blokerer for ping, men opsætningen kan oftest ændres til at tillade PING.
16. marts 2010 - 09:43 #4
... i dette tilfælde er der >20.000 mere eller mindre aktive PC/IP enheder. Og alle kan nåes med en PING; enten med "computernavn" eller rigtig IP...
Avatar billede superanden Nybegynder
16. marts 2010 - 09:56 #5
Og hvor tit har du behov for den tjekker?

Du skal jo have en hvis timeout før det giver mening. Windows bruger 2sek som standard. Jeg plejer dog at bruge 500ms. Men ved 500ms timeout så hvis 15.000 af de 20.000 PC'er er offline så tager det 7500s = 2timer at finde ud af hvilke pc'er der er tændt/slukket.
16. marts 2010 - 10:32 #6
Den "timeout" kunne evt. være en valgmulighed/option.

Typisk vil det være 5-20 PC/IP enheder jeg vil checke/følge...
Avatar billede superanden Nybegynder
16. marts 2010 - 10:45 #7
ok så er det ikke noget problem, jeg prøver lige at kigge på at lave en demo app en af dagene. Evt. med output til Excel? Så kan du selv lave din sortering osv deri.
16. marts 2010 - 11:41 #8
Den skal være med dynamisk visning på skærmen...
Avatar billede wise Seniormester
17. marts 2010 - 20:45 #9
Hejsa

Er det reelt ikke noget monitorerings software du leder efter?

Fx http://sourceforge.net/projects/hobbitmon/
(det var bare dens hvis forgænger jeg har arbejdet med, de findes i MANGE varianter, både OS og kommercielt, og i alle prisklasser)
17. marts 2010 - 20:59 #10
(Den er vist til noget UNIX ? Eller hyr ? - Har ikke nærlæst - endnu...)
20. marts 2010 - 17:47 #11
http://www.peermonitor.com/
(Fik dette tips på anden vis... - skal lige afprøves i 'stor' målestok i løbet af ugen...)
28. marts 2010 - 14:40 #12
<superanden>: RapRap ... ???

Nævnte http://www.peermonitor.com/ opfylder ganske det ønskede, man kan dog ikke skrive i en form for Log fil ell. lign.
07. april 2010 - 21:07 #13
<superanden>: RapRap ... ???

Du får et par dage endnu til at lægge [svar]...

Ellers 'napper' jeg selv tilbage...
13. april 2010 - 12:19 #14
Ping selv...