Avatar billede Greenland Nybegynder
15. marts 2010 - 19:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

templatefield

Kan nogen hjælpe mig med et irriterende problem med templatefield og itemtemplate.

Jeg har følgende i min markup på min gridview:

<asp:TemplateField SortExpression="NewItem" HeaderText="Sendt(Ja/Nej)" ItemStyle-HorizontalAlign="Center" Visible="true" >
<ItemTemplate>
  <asp:Label ID="Labelstatus2" runat="server"  Visible="True"  Text='<%# ItemStatus(Eval("NewItem").ToString())%>'>
</asp:Label>
</ItemTemplate>

i min codebehind har jeg følgende:
protected string ItemStatus(string status)
    {
        if (status == "True")
        {
        return "JA";
        }
        else
        {
            return "NEJ";
        }

Mit problem er resultatet fra ItemStatus vises ikke i gridview´en.

og det selv om ItemStatus bliver kaldet helt som den skal...

Jeg aner ikki hvad der er galt, har brugt en del tid på at få dette på plads men uden resultat....

NewItem er en true/false bit column
mvh

Greenland
Avatar billede Syska Mester
17. marts 2010 - 14:20 #1
Dvs din label er tom ?

mvh
Avatar billede Greenland Nybegynder
18. marts 2010 - 14:40 #2
Hej buzzzz,

Ja min label er tom, og hvis jeg vælger "vis kilde" så findes labelen ikke. Det er lidt ligesom hvis den havde stået til visible = false.... men det gør den ikke...

mvh:greenland:
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2010 - 14:51 #3
Men viker det hvis du springer din Convert over ..

Så kunne du jo gøre noget ala:
<%# Eval("NewItem").ToString().ToLower().CompareTo("true") == 0 ? "JA" : "NO" %>

Men hvis det kommer fra en DB ... så er værdien jo nok 0 eller 1 ...

Har du prøvet at udskrive den ?
Avatar billede Greenland Nybegynder
18. marts 2010 - 15:57 #4
Hvilken Convert snakker du om, tænker du på tostring(),´?

Min code behind bliver kaldet for hver enkelt row, så "so far so good", men der returneres intet tilbage til gridden ?

Jeg prøver dit forlag senere....
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2010 - 20:57 #5
Nej, din "ItemStatus" som laver True/False om ...

Jeg ved ikke om det har noget at sige hvis det hele bliver inline, ala mit foreslag, men nok der jeg vil starte ... for at sikre mig det virker der.

Kan ikke lige komme på noget logisk hvorfor det andet ik' virker.
Avatar billede Greenland Nybegynder
18. marts 2010 - 23:13 #6
Hej igen,

Nu har jeg fundet ud af hvad der var galt...
jeg havde en GridView1_RowDataBound i min code behind som lavede en fejl ved en substring funktion som returnerede en tom streng.
:-(

Sådan kan man bruge tid på næsten ingenting....
ellers virker din eval udmærket.

Ellers tak for hjælpen...
:greenland:
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2010 - 23:19 #7
np.

Jeg går jo kun gå ud fra du ikke har mere kode end du viser. :-)