Avatar billede pm1 Juniormester
15. marts 2010 - 15:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

forbinde 2 computer med lan kabel

hejsa.

Hvis jeg skal forbinde min hp bærbar med en mac bærbar, kan jeg så bare smide et kryds lan kabel til begge ender, og så kan man se dem under netværk, eller skal der laves nogle indstillinger først?

Skal det overhovedet være et krydskabel? Jeg har et lan kabel der går fra min server til min router. Er det ikke et krydskabel?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2010 - 16:18 #1
du skal bruge et krydskabel - og ikke det, du har til router.
Og så skal du give de to maskiner en ip-adresse i samme gruppe, fx 192.168.1.1 og 192.168.1.2
Så bør de kunne se hinanden.
Men hvorfor ikke bare koble dem til via din router?
Avatar billede pm1 Juniormester
15. marts 2010 - 16:31 #2
hejsa.

tak for det hurtige svar. Det er fordi jeg skal ned til hende, men jeg kunne da bare tage min router med, det havde jeg ikke tænkt på. Hvis jeg tilslutter dem der, så kan man se dem under netværkssteder med det samme så?

ligger du ikke lige et svar også?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. marts 2010 - 16:44 #3
Moderne gigabitkort kan også forbindes med lige kabler
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2010 - 17:31 #4
bare hold point - nu skal du jo slæbe ekstra hardware med...
Avatar billede pm1 Juniormester
21. marts 2010 - 11:18 #5
ok tak:-)