Avatar billede alex15 Nybegynder
15. marts 2010 - 15:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vis orginal kode fra 'text' felt i databasen

Hej eksperter,

Hvordan kan jeg få vist den originale kode fra et 'text' felt i min database?

Normalt skriver jeg jo bare følgende:

echo $row['text'];

Og, hvis jeg ønsker at vise evt. mellemrum:

echo nl2br($row['text']);

Men hvordan kan jeg få vist den originale kode, altså hvor den også skriver <br> ?

Håber at i forstår mit spørgsmål?

Alex
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2010 - 15:53 #1
Erstatter < med &lt< og > med &gt; ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2010 - 15:53 #2
&lt; ikke &lt<
Avatar billede alex15 Nybegynder
15. marts 2010 - 16:04 #3
Okay, grunden til mit spørgsmål er nedenstående. Eksempel 1 - fungere, eksempel 2 - fungere, eksempel 3 - fungere, eksempel 4 - fungere IKKE.

Eksempel 1:
onmouseover="return overlib('min tekst jeg ønsker at vise');"

Eksempel 2: (Her med mellemrum)
onmouseover="return overlib('bla bla bla<br />bla bla');"

Eksempel 3: (Tekst fra database, hvor teksten IKKE inderholder et linjeskift)
onmouseover="return overlib('".$row['tekst']."');"

Eksempel 4: (Tekst fra database, hvor teksten inderholder et linjeskift)
onmouseover="return overlib('".$row['tekst']."');" <- Her kommer der en fejl

Kan du se hvorfor at denne fejl skulle opstå? Udover at det er pga. linjeskift fra teksten i databasen, som gør at fejlen opstår?

Ser frem til at høre fra dig.

Alex
Avatar billede alex15 Nybegynder
15. marts 2010 - 16:17 #4
Hvis det hjælper, så kom fejlen også hvis feltet i databasen indeholdte et ' fx: (Alexander's).

Dette løste jeg med følgende kode:

$firstname = preg_replace("/\'+/", "\'", stripslashes(stripslashes($row1['firstname'])));

Så tror det er noget aller det som der skal gøres? - Jeg kan bare ikke finde en løsning på problemet?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2010 - 16:32 #5
Problemer med quotes boer loeses med mysql_real_escape_string eller bedre mysqli og prepared statement.
Avatar billede alex15 Nybegynder
15. marts 2010 - 16:45 #6
Så virker det.

1000 tak.

Laver du lige et svar?

Alex
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2010 - 16:51 #7
svar