Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. marts 2010 - 14:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dropdownlist til db

Jeg har følgende kode:
<asp:DropDownList ID="DropDownList1"  runat="server" >
                            <asp:ListItem value="Dansk">Dansk</asp:ListItem>
                            <asp:listitem value="Svensk">Svensk</asp:listitem>
                            <asp:ListItem Value ="Andet">Andet</asp:ListItem>
                            </asp:DropDownList>

Når jeg så sender min side mod db sætter den ikke noget ind.

Hvad fanden går der galt ?
Avatar billede madand Nybegynder
15. marts 2010 - 14:48 #1
Det du viser der, er bare din ASP.NET dropdown kontrol. Den sender ikke noget per default.

Vi skal vide hvad du vil sende til din database før vi kan hjælpe..
Avatar billede madand Nybegynder
15. marts 2010 - 14:48 #2
har du oprettet forbindelsen til din database?.. har du en connectionstring..
Får du nogen fejl? osv..
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. marts 2010 - 14:57 #3
Min forbindelse :
  <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:EksportConnectionString %>"
            InsertCommand="INSERT INTO tbl_eksport(Navn, Adresse, Postnr, [By], Alder, Email, Stat, Nr, Dato) VALUES (@Navn, @Adresse, @Postnr, @By , @Alder, @Email, @Stat, @Nr, @Dato)"
            ProviderName="<%$ ConnectionStrings:EksportConnectionString.ProviderName %>"

            SelectCommand="SELECT [ID], [Navn], [Adresse], [Postnr], [By], [Stat], [Nr], [Dato], [Alder], [Email] FROM [tbl_eksport]"> og den virker hvis db ikke er sat til at kræve data i alle felter.

Fejl : Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Cannot insert the value NULL into column 'Stat', table 'AD25BFF5BB1D09B1BFF5EA2F55A57C81_N\MY DOCUMENTS\VISUAL STUDIO 2008\PROJECTS\WEBAPPLICATION1\WEBAPPLICATION1\APP_DATA\EKSPORT.MDF.dbo.tbl_eksport'; column does not allow nulls. INSERT fails.

Dette må jo betyde at der ikke er data i @Stat når den kommer til db. Har testet at der kan sættes data ind ved indtastning under Query Builder.

Min tanke: Der kommer ikke data fra Dropdownlist til sql-statement
Avatar billede madand Nybegynder
15. marts 2010 - 15:39 #4
Hvordan tager du imod værdierne i din Dropdownliste?

Bruger du DropDownlist1.SelectedValue; ?

Den siger at du ikke sender noget fra din dropdownliste til din database.

Prøv at sætte breakpoint, der hvor du fylder værdierne i, og gå i debugging mode. Så burde du se om det er rigtigt at den ikke indeholder noget.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
16. marts 2010 - 08:09 #5
Øh....fatter minus.....
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
16. marts 2010 - 08:09 #6
Fatter ikke hvad du mener ?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
16. marts 2010 - 11:36 #7
Jeg har valgt at lave den om til en Radiobuttonlist og det virker uden noget besvær.....

Opgaven haster og jeg har ikke tid til at skulle finde alt for mange nye løsninger.

Smid et svar og du får point for din ulejlighed.
Avatar billede madand Nybegynder
18. marts 2010 - 13:33 #8
svar