Avatar billede danm Nybegynder
15. marts 2010 - 14:24 Der er 1 løsning

Poste en hel form i AJAX

Jeg plejer at bruge GET med AJAX, men står nu og skal sende en masse data afsted fra et stort div, og da jeg alligevel skal tjekke det hele igennem igen med PHP, kan jeg lige så godt sende en hel <form> som en POST (hvis det er muligt) i stedet for at lave en lang URL og sende den afsted.

Kan man nogenlunde simpelt sende en hel <form> med ajax, og i så fald hvordan?
Avatar billede intenz Novice
15. marts 2010 - 15:40 #1
I almindelig javascript skal selv lave en funktion der kan hente alle felternes indhold og sende dem korrekt.

Hvis du kan bruge jquery, er det indbygget, sådan her:
$.post("test.php", $("#testform").serialize());

Dokumentation her:
http://api.jquery.com/jQuery.post/