Avatar billede yoka Nybegynder
14. marts 2010 - 21:48 Der er 1 løsning

alert() og if ændrer behaviour?

Hey med jer!

Argh, den er sejlet helt ned. Jeg er lidt rusten til js, men altså jeg forstår virkelig ikke hvad der foregår i mit script!

Jeg er igang med at lave et lille simpelt "oldschool ajax" script der:

2) sætter iframe src (får den til at loade side i iframen)
3) kopier iframe indhold over i div på siden, og sletter derefter iframe indhold

info:
handler() bliver kaldt iframe onLoad.
jeg bruger lidt mootools til DOM navigation).

mysterier:

1)
counteren på handleren skal forhindre feedback loop firefox: iframe OnLoad > handler() > ændrer iframe src som firefox opfatter son onLoad igen. (det er i hvert fald det jeg tror der sker)

men det virker ikke. Hvis den kun må løbe igennem 1 gang sker der ikke noget; Iframen bliver ikke loadet over i div'en. Hvis jeg fjerner count++, så virker det, iframen bliver loadet over i div'en men til gengæld er der feedback loop.

Tilgengæld hvis jeg putter en alarm("hi") ind i copyBuffer så virker det pludselig, med counteren på. Dvs: det virker kune hvis løkken bliver løbet igennem mere en 1 gang, eller der er en alarm i copybuffer!??

2) koden er lavet udfra en længere kode. Der er en lille "if" jeg ikke forstår hvad gør i copyBuffer:

if (window.frames['buffer'] && $('display') )

hvis jeg fjerner den så virker scriptet ikke i safari og chrome!?

og her den lille kode:

count=0; //
function handler(){

    if (count==0){
    copyBuffer();
        count++
}

function copyBuffer(){

    $('buffer').set('src','http://www.digibutik.dk/185');

    if (window.frames['buffer'] && $('display') ) { // what does this do??
        $('display').innerHTML = window.frames['buffer'].document.body.innerHTML;
        window.frames['buffer'].document.body.innerHTML="";
    }

På forhånd tak. Glæder mig til at se hvad problemerne er...
Avatar billede yoka Nybegynder
15. marts 2010 - 03:15 #1
Okay. Problemet var at iframen ikke havde nået at loade ved første gennemløbning. En event handler løste problemet. Har lavet mootools version af koden her:

window.addEvent('domready', function() {

    $('buffer').addEvent('load', function(){

        $('display').set('html',window.frames['buffer'].document.body.innerHTML)
        window.frames['buffer'].document.body.innerHTML="";

    }).set('src','somelink');

});