Avatar billede Chrast Nybegynder
14. marts 2010 - 16:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dele printere

Min PC er koblet til internettet via en LAN forbindelse i en trådløs router (min PC har ikke kort til trådløs forbindelse). Min bærbare er koblet til internettet via den trådløse router.
Hvordan får min bærbare mulighed for at udskrive på en printer forbundet til min PC?

Begge computere kører Windows XP
Avatar billede jjbirk Nybegynder
14. marts 2010 - 16:25 #1
under printer finder du den printer du vil dele, højre klik og find deling, sæt flueben i del denne printer.

Instalere printer på den anden pc, som delt printer
Avatar billede kimtheman Novice
14. marts 2010 - 16:31 #2
Men husk hver gang du skal printe ud fra printeren, skal du have din stationær computer tændt, for du kan printe ud fra bærbar (hvis du har printeren tilsluttet til din stationær, og ikke printeren igennem routeren)
Avatar billede Chrast Nybegynder
14. marts 2010 - 16:50 #3
Det er netop den beskrevne installation, jeg allerede har foretaget. Men det fungerer ikke. Jeg har tidligere fundet en vejledning hos TDC, den kan jeg ikke finde længere. Efter nedbrud og genopsætning af min stationære har jeg behov for at oprette funktionen igen.
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. marts 2010 - 16:52 #4
Du kunne også købe en printserver (fås til omkring 400-500 kr.). SÅ kan alle computere tilgå printeren via dit netværk.
Avatar billede Chrast Nybegynder
14. marts 2010 - 17:20 #5
Som sagt har det fungeret indtil jeg måtte genopsætte min stationære PC. Så det må kunne lade sig gøre igen uden ekstra tilkøb, som jeg i øvrigt ikke har brug for.
Avatar billede kimtheman Novice
14. marts 2010 - 22:45 #6
Måske du kan læse dig frem til det hele her...http://support.microsoft.com/kb/842979/da
Avatar billede Chrast Nybegynder
15. marts 2010 - 09:29 #7
Tak for linket, jeg har læst vejledningen (igen). Der er noget i vejledningen, der siger mig, at mine computere slet ikke er i et netværk. Min stationære er kabelforbundet til en router, som også har en trådløs kommunikation. Familiens bærbare går trådløst på internettet via routeren uafhængigt af, om den stationære PC er tændt eller ej. Den stationære fungerer således ikke som vært i følge beskrivelserne fra linket. Men alligevil har vi tidligere været i stand til at udskrive på hinandens printere (selvfølgelig kun når de tilkoblede computere var tændt).
Avatar billede kimtheman Novice
15. marts 2010 - 14:19 #8
Tja så virker det vel også hvis du følger beskrivelserne i guiden?
Avatar billede Chrast Nybegynder
18. august 2010 - 14:32 #9
Tak for svarene. Det kom aldrig til at virke selv om jeg fulgte den nævnte guide. Jeg har nu installeret Windows 7 på den bærbare og fulgt guiden dertil. det var simpelt og virkede i første forsøg.