Avatar billede multikoch Nybegynder
13. marts 2010 - 23:42 Der er 1 kommentar

pc virus på mac

jeg har lagt nogle billeder og musik over på en flytbar harddisk fra en pc med virus (Worm.p2p.palevo.icp). spørgsmål. kan jeg flytte dem over på min mac uden virus beskyttelse uden at få virusen med. måske dumt spørgsmål men er lige gået over til mac og er ikke den store mac kender

hilsen Morten
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. marts 2010 - 00:07 #1
Det kan du i de fleste tilfælde, man kan dog ikke sige noget generelt om det.

Du kan sagtens have inficerede filer på din mac, der ikke giver dig problemer, men som, hvis de bliver flyttet til en windows igen vil blive virksomme og sprede sig.

De fleste vira undytter sårbarheder i styresystemet, i styresystemets elementer, f.eks. IE eller i applikationer på maskinen.

Om den specifikke virus er et prolem er det ikke lykkedes mig at grave op. Ud fra navnet ligner det noget p2p (no shit sherlock)så hvis du er på p2p med din mac, så måske