Avatar billede evilclip Nybegynder
13. marts 2010 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Meget underligt problem med internettet

Hej alle sammen

Jeg har lige købt en ny bærbar, den fungerer godt, bortset fra et lille problem! Internettet opfører sig yders mærkværdigt. Det er kun nogen sider der vil åbne i IE og FF, eksempelvis kører dmi.dk uden problemer mens google ikke vil åbne?! Jeg har 10 mbit/s netværk, dog har alle tests sagt at jeg har mellem 1 og 5 mbit, mens min fars computer tester til omkring de 10. Min bærbare kører Windows 7 og jeg har det nyeste norton antivirus (i prøveversion), mens min far har xp og ældre norton. Desuden kører vores netværk igennem en router via lan stik.
Mit spørgsmål er altså: hvordan får jeg mit net til at virke 100%?

Mvh
evilclip
13. marts 2010 - 16:24 #1
Lidt mere info ønskes:

Hvad sker der/eller "ikke sker" når du går direkte ind på
www.google.dk
???

Check også herfra -> http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
Avatar billede evilclip Nybegynder
14. marts 2010 - 00:59 #2
Tjae tdcs testcenter kunne ikke åbnes, på samme måde som google ikke kan. Den kommer op og siger at "internet explorer kan ikke  finde hjemmesiden", det underlige er at det ikke er præcis den samme besked som hvis man ikke har netstikket i, så siger den "addressen er ikke gyldig"
Avatar billede evilclip Nybegynder
14. marts 2010 - 01:00 #3
og har prøvet at slukke for norton, hjalp ikke
14. marts 2010 - 10:06 #4
Hmmm...

Start IE
[Funktioner]
[Indstillinger]
Fanen [Advanceret]
[Nulstil] ...
14. marts 2010 - 10:07 #5
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede evilclip Nybegynder
16. marts 2010 - 18:22 #6
Har fået løst problemet, det virkede at opdatere netwærksdriveren,men tak for hjælpen ellers.
16. marts 2010 - 19:08 #7
Ping...

Læg selv et [svar] og la' os dele...
Avatar billede evilclip Nybegynder
16. marts 2010 - 19:11 #8
jep