Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. marts 2010 - 09:51 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

felter sat op ved siden af hinanden

Jeg har en formular hvor jeg skal sætte nogle felter op ved siden af hinanden, men et eller andet kan jeg ikke se løsningen på.

Prøv at se på kode-stumpen her:

<div style="margin-bottom:10px;">
    <label for="TF506">Billed titel *)</label>
    <div style="float:left;text-align:left;width:180px;" >
    <input type="text" style="width:175px;border:1px solid;" name="TF506" value="<%$ ImageText fieldNumber="506" repeat="no" %><%$ InsertVariable encoding="html" name="imageText.value" /%><%$ /ImageText %>" />
</div>
<label for="TF5">Picture Titel *)</label>
    <input type="text" style="width:175px;border:1px solid;" name="TF5" value="<%$ InsertVariable encoding="html" name="image.iptc.iptc5" /%>" />
</div>
Avatar billede FrederikBache Nybegynder
13. marts 2010 - 21:45 #1
Prøv noget i den stil her:

<form>
<div>
  <label>Felt 1:</label>
  <input ...>
</div>
<div>
  <label>Felt 2:</label>
  <input ...>
</div>
</form>

form div{
  margin-bottom:5px;
  clear:both;
}

form div label{
  display:block;
  float:left;
  width:80px;
}

Så kan du bare rette værdierne til så de passer til dine ønsker
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. marts 2010 - 08:40 #2
-desværre, som når jeg laver det, under hinanden - ikke ved siden af hinanden  ;-(
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
16. marts 2010 - 21:51 #3
Nedenstående er et udklip fra min menu på mit site: www.nt-jensen.dk

<div id="menu">
<div class="menuBtn"><a title="MAIN" alt="MAIN" href="Default.aspx">MAIN</a></div>
</div>

.menuBtn {
display:block;
float:left;
}

Hvis ikke det er på den måde du ønsker at det skal sættes op så prøv at uddyb...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. april 2010 - 09:36 #4
fejlen lå et helt andet sted - men tak for forsøg på hjælp !