Avatar billede wandaxp Praktikant
11. marts 2010 - 08:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

udarbejdning af csv fil fejler?

Nogen eksperter som kan se den fejl jeg har lavet i dette script?

*********************** fil.asp *****************************

' Her laves forbindelsen til databasen (Sorteret fra)

<html>
<body>

<%
Dim objFSO, objCountFile  ' object vars for FSO and File
Dim strCountFileName      ' filename of count text file
Dim iCount                ' count variable
Dim bUseImages            ' boolean whether or not to use images
Dim I                    ' standard looping var
Dim database2
Const ForReading = 1, ForWriting = 2, ForAppending = 8

    strSQL2 = "SELECT * FROM Varer WHERE LagerAntal > 0"
    Set database2 = con.Execute(strSQL2)
    'her tæller vi hvor mange felter der er udtrukket i recordsettet
    iFieldCount = database2.fields.Count - 1

filespec = Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH") & "prisliste.txt"
Dim fso, MyFile, InternetPris
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set MyFile = fso.OpenTextFile(filespec, ForAppending)

for i = 0 to iFieldCount

response.write iFieldCount & " i = " & i & " "

IF database2("LagerAntal") > 0 THEN
    MyFile.Write database2("Varenr") & ";"
    MyFile.Write database2("Kategori1") & ";"
END IF
next

MyFile.Close
%>
Der er nu lavet en ny prisfil.

</body>
</html>

****************************** Fil slut ************************

Selvom listen af varer i databasen er flere hundrede så kommer kun dette som resultat for min response.write sætning:

26 i = 0 26 i = 1 26 i = 2 26 i = 3 26 i = 4 26 i = 5 26 i = 6 26 i = 7 26 i = 8 26 i = 9 26 i = 10 26 i = 11 26 i = 12 26 i = 13 26 i = 14 26 i = 15 26 i = 16 26 i = 17 26 i = 18 26 i = 19 26 i = 20 26 i = 21 26 i = 22 26 i = 23 26 i = 24 26 i = 25 26 i = 26 Der er nu lavet en ny prisfil.
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2010 - 09:23 #1
database2.fields.Count returnerer antallet af kolonner - og du søger formentlig antallet af rækker. Mon ikke du skal have fat i recordcount i stedet http://www.w3schools.com/ado/ado_ref_recordset.asp
Avatar billede wandaxp Praktikant
11. marts 2010 - 11:31 #2
hehe det hjalp mig da på sporet af dette til at lave tælliongen med :

SELECT COUNT (*) FROM Varer WHERE LagerAntal > 0

Men den gemmer det stadig ikke i filen men nu tæller den da korrekt :-)

Har du en ide til hvorfor den så ikke vil gemme det i filen?
Avatar billede wandaxp Praktikant
11. marts 2010 - 11:52 #3
Bare giv et svar det var bare at den skulle ud på serevren for at kunne bruge sti definitionen :-)
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2010 - 19:10 #4
svar :)