Avatar billede Kluddermor Juniormester
10. marts 2010 - 22:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NAS med bittorrent funktion kan ikke længere downloade

Jeg har en Synology DS109+ NAS med en download manager, der har understøttelse af torrents.

For et par uger siden virkede alt i bedste orden, og download manageren virker ved, at man indsætter URL på torrent linket.

Forleden brød alt netværk sammen og jeg har været nødt til at resette routerne.
Nu vil min NAS ikke downloade mere. Den skriver bare "broken link."

Jeg har forwardet følgende porte på min router til min NAS ip: 6881-6890 (de porte, der skal være åbne ifølge manual til NAS'en)

Min NAS har fast ip.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede drlotto Nybegynder
10. marts 2010 - 23:26 #1
Prøv at tjekke dns serveren i din NAS, det er sikkert den der står forkert :)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
11. marts 2010 - 20:32 #2
Hej drlotte
Nej dns serveren har samme adresse som routeren angiver.
Avatar billede drlotto Nybegynder
11. marts 2010 - 20:39 #3
std. gateway, står den rigtigt?

Ellers prøv at genstarte den, og se om den kan hente en fil fra en lokal webserver
Avatar billede Kluddermor Juniormester
11. marts 2010 - 22:27 #4
std gateway er sat til at være routerens ip. Det går jeg ud fra er rigtigt. 192.168.1.1

jeg har prøvet genstart.

Lokal webserver ??? Den skal jeg lige ha uddybet.
Avatar billede drlotto Nybegynder
12. marts 2010 - 10:58 #5
Sæt en lokal webserver sat op, og se om du kan få den til at hente torrent filerne fra den...

men kan ikke rigtig se hvad der skal være galt, hvis dit netværk er sat rigtig op på den.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
12. marts 2010 - 17:18 #6
altså noget i stil med Vuze, Emule og lignende?

Jeg prøvede lige kort at få adgang via en FTP klient fra arbejdet i dag. Men det lykkedes ikke. Hvilket også har virket før. Så der er et eller andet, der bevirker, at der ikke er hul igennem.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
12. marts 2010 - 17:19 #7
Altså adgang til NAS'en via en FTP klient.
Avatar billede drlotto Nybegynder
12. marts 2010 - 19:40 #8
webserver har intet med Emule og ligende at gøre.

Tror stadig et det er en fejl i din netværks opsætning i NAS'en.

Men da jeg ikke selv ejer en DS' kan jeg ikke hjælpe dig ydeligere med dit problem.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
13. marts 2010 - 11:25 #9
OK, men tak for forsøget.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
20. marts 2010 - 16:50 #10
Det har været min ene router, der har skabt problemer. Nu har jeg taget den ud af ligningen, og så virker skidtet igen.

Men routeropsætningen af 2 routere har voldt mig kvaler, hvilket jeg har oprettet diverse andre tråde om.