Avatar billede nph12 Nybegynder
10. marts 2010 - 20:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg mac-adressen på min printserver?

Hej
Hvordan finder jeg mac-adressen på min printserver? Jeg har en 3Com OfficeConnect Wireless 54Mbps 11g Print Server:

http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=features&pathtype=purchase&sku=3CRWPS10075

Der står på bagsiden en masse tal, men ingen af dem ligner umiddelbart en mac-adresse.

I går kunne jeg få fat i printserveren via Setup wizard, men i dag kan Setup wizard´en ikke finde printserveren. Hjælp, hvordan får jeg liv i min printserver igen?

Man skulle kunne få kontakt med printserveren, hvis man tildeler en ip-adresse og har mac-adressen på printserveren (ifølge manualen).
10. marts 2010 - 21:06 #1
Jeg kunne forestille mig at der er en form for lille testknap, som kunne få den til at udskrive en slags konfigurationsside på tilsluttet printer ?
Måske et lille hul og en passende spids pind holde knappen inde i >10 sekunder ???

RTFM
Avatar billede kimtheman Novice
10. marts 2010 - 22:30 #2
I manualen står der "The MAC address of the Print Server is shown on a sticker on the base of
the device."

Som ses her http://support.3com.com/infodeli/tools/wireless/printserver/DUA1007-5AAA01.pdf på side 42.

Ellers står det vel under Server/ Printer status?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
10. marts 2010 - 22:43 #3
Du kan skanne hele dit netværk for MAC adresser:
http://www.colasoft.com/mac_scanner/index.php?act=download_success&v=free
Avatar billede nph12 Nybegynder
11. marts 2010 - 09:23 #4
kimtherman>> Jeg har også set i manualen, at der står at mac-adressen skulle stå på printserveren. Problemet er, at der står en masse tal, men der er ikke et af dem som er angivet som mac-adresse.

Her er alle tallene:
3CRWPS10075
IC: 2299A-WL528
FCC ID:P270NT00
9320NT00F1
0100/M3XB4CBC04680

Disse tal ligner ikke ligefrem en mac-adresse. Kunne det være nogle af cifrene i den sidste talrække som er mac-adressen?

Jeg har prøvet at skrive til 3Com, men de er ikke til nogen hjælp. 3com yder kun support 90 dage efter købet, men vil godt hjælpe mig mod betaling. Godt at man som firma kan skrive en manual og bare skrive at mac-adressen står på printserveren uden at angive mere præcis hvor, og så vil tage betaling for at oplyse denne mangel i manualen. Flot 3Com!
Avatar billede kimtheman Novice
11. marts 2010 - 10:44 #5
Jamen så er det nok som karise_larry skriver at du kan udskrive en "test page" Det står på side 16 i manual "To generate a Diagnostic print out".

Men har du været inde i dens "WEB-BASED MANAGEMENT" og set under Server status eller printer status?

Denne print server er vel også tilsluttet en router? Log ind i routeren og derinde kan du vel også se dens mac?
Avatar billede nph12 Nybegynder
11. marts 2010 - 20:36 #6
Jeg kan ikke få den til at printe en testside. Jeg kan heller ikke få fat i WEB-BASED MANAGEMENT, da jeg ikke kender ip-adressen. Jeg prøver, at tilslutte den min router og ser om jeg kommer nærmere en løsning.
Avatar billede kimtheman Novice
11. marts 2010 - 21:30 #7
Øhhh hvad skulle du engentlig med mac adressen? Hvordan prøvede du engentlig at sætte serveren op?
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. marts 2010 - 11:34 #8
Jeg havde tænkt mig, at prøve det som står på side 41 i manualen. Her skal jeg bruge mac-adresse samt angive en ip-adresse, så jeg kan få fat på "WEB-BASED MANAGEMENT".

Jeg har prøvet, at sætte printserveren på via Setup wizard som er et program som følger med printserveren. Programmet finder desværre ikke mere printserveren. Jeg kan heller ikke fat i printserveren eller en mac-adresse på printserveren, når jeg tilslutter den min router. Jeg har også scannet mit netværk efter mac-adresse, desværre uden held.

Nu har jeg i flere dage prøvet at komme i kontakt med printserveren, men den er bare uden for rækkevidde. Jeg beslutte mig for igår, at købe en ny printserver, da jeg tror at min 3com printserver har set bedre dage. Rigtigt mange tak for hjælpen til jer alle sammen:-) Hvordan fordeler vi pointene?

God weekend
Avatar billede kimtheman Novice
12. marts 2010 - 12:56 #9
Nå...Det vil sige det er en gammel printserver du før har haft til at virke...Tja det melder historien jo ikke noget om. Troede det var en ny du havde fået...
Men klart Reset den og tilslut den router så skulle den jo gerne findes i routerens web..
Point springer du bare over herfra...
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. marts 2010 - 12:50 #10
Lukker