Avatar billede raan Nybegynder
10. marts 2010 - 18:28 Der er 14 kommentarer

Kalender med database

Hej.

Jeg søger en pris på en kalender som viser en månede af gangen. eks. længere nede. og dertil skal den arbejde sammen med en database, så man kan tilføje data til den udfor datoerne.

den skal være opstillet således.
Feb.

Giv et bud?
Avatar billede repox Seniormester
15. marts 2010 - 10:38 #1
Er opgaven løst?

Hvis ikke, kan du udspecificere mere om opgavens omfang?
Skal den kunne implementeres i noget eksisterende, brugerkontrol eller hvad havde du forestillet dig der skulle bruges til at administrere kalenderen med?
Avatar billede raan Nybegynder
16. marts 2010 - 10:47 #2
nej det er den ikke.

jae det skal den kunne, så hvis den bare er opbygget med noget table af en art, og brugerkontrol er ligemeget, for det kan jeg selv lave.
Så den skal bare kunne vise en måned af gangen, også skifte frem og tilbage mellem dem .. og så skal den kunne trække noget ud fra databasen, så hvis der ligger i databasen, viser den det ud fra datoen.
Avatar billede repox Seniormester
16. marts 2010 - 12:59 #3
Noget i den stil her?
http://err0r.dk/test/pcalendar.php
Avatar billede raan Nybegynder
16. marts 2010 - 15:01 #4
det er lige sådan en jeg søger.
Avatar billede repox Seniormester
16. marts 2010 - 15:06 #5
Skal du bruge et interface til at tilføje events til kalenderen eller laver du selv det?
Avatar billede raan Nybegynder
16. marts 2010 - 15:11 #6
det laver jeg selv, bare den arbejder sammen med en databasen, og den er oprette. så ville det være super.
Avatar billede repox Seniormester
17. marts 2010 - 08:35 #7
Her er scriptet:
http://codepad.org/UkA9vc5j

Her er tabelstrukturen til at paste ind i phpMyAdmin:

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `pCalendar` (
  `eventId` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `pDescription` varchar(255) NOT NULL,
  `pDate` datetime NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`eventId`)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=1 ;
Avatar billede repox Seniormester
17. marts 2010 - 09:02 #8
Du får lige en opdateret udgave af scriptet:
http://codepad.org/iTYB2z1M
Avatar billede raan Nybegynder
17. marts 2010 - 10:37 #9
det virker virkelig godt!
- men har et spørgsmål, kan man marker weekenderne med grå eller noget?
Avatar billede repox Seniormester
17. marts 2010 - 10:46 #10
Ja, det kan man godt:
http://codepad.org/V0cDIuJe
Avatar billede raan Nybegynder
17. marts 2010 - 11:11 #11
Virkelig godt!
Avatar billede raan Nybegynder
17. marts 2010 - 12:38 #12
hvordan kan jeg også trække id'et ud?
Avatar billede repox Seniormester
17. marts 2010 - 12:43 #13
Det ville du skulle gøre i while-løkken som starter på linie 32.
Men da beskrivelsen ikke lød på andet end at du ville kunne se kommende events, så har jeg ikke taget det med.
Det ville kræve ændringer flere steder, hvis du skulle have det med.

Hvis du har behov for flere ting end du har beskrevet, må du skrive en mere dækkende kravsspecifikation for din opgave.
Avatar billede raan Nybegynder
17. marts 2010 - 12:54 #14
Hm okay.

Jae det kan jeg selvfølgelig godt se.