Avatar billede 44nato44 Nybegynder
10. marts 2010 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Filter og vaelg rekord fejl

Hej

Jeg har lavet en form med en sub form, som jeg bruger til at lave en soegnings liste med.

Derefter skal brugeren vaelge rekord ved at trykke paa ID feltet i subformen.

Men lige meget hvilken vaerdi man trykker paa i listen, saa er det den oeverste rekord som bliver valgt.

Er der nogen som har en ide ?

Takker
Avatar billede mugs Novice
10. marts 2010 - 15:30 #1
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener. Du skriver ikke nogen kode du bruger, så det er rent gætteri. Hvis jeg står i en formular med et unikt indeks (PK), bruger jeg denne kode til at åbne en anden formular der viser detaljer om den post jeg stod i:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!Felt1.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Felt1
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
10. marts 2010 - 15:39 #2
jeg bruger koden forneden til at lave mit filter.. og den list den kommer med har jeg koden msgbox me.id.value    som skulle gi' mig id nummeret, men selvom jeg klikker paa rekord 13 saa kommer besked boksen kun med 1

Haaber det hjaelper lidt ?

Private Sub Form_Current()
Dim fltstr As String

' Build SQL String

If Len(Forms!FRM_InvoiceList!txtfltInvoiceNo) > 0 Then
    fltstr = fltstr & " [InvoiceID] = " & Forms!FRM_InvoiceList!txtfltInvoiceNo & " AND "
End If

If Len(Forms!FRM_InvoiceList!txtfltamount) > 0 Then
    fltstr = fltstr & "[Amount] = " & Forms!FRM_InvoiceList!txtfltamount & " AND "
End If

If Len(Forms!FRM_InvoiceList!cbofltsupplier) > 0 Then
    fltstr = fltstr & "[Supplier] = '" & Forms!FRM_InvoiceList!cbofltsupplier & "' AND "
End If

If Len(Forms!FRM_InvoiceList!cboCostElementCode) > 0 Then
    fltstr = fltstr & "[CostElement] = " & Forms!FRM_InvoiceList!cboCostElementCode.Column(0) & " AND "
End If

If Len(fltstr) > 1 Then
    fltstr = Left(fltstr, Len(fltstr) - 4)
    MsgBox fltstr
    Me.Filter = fltstr
    Me.FilterOn = True
Else
    Me.Filter = "[InvoiceID] > 0"
    Me.FilterOn = True
End If

End Sub
Avatar billede mugs Novice
10. marts 2010 - 15:49 #3
Umiddelbart siger det mig ikke noget.

Kan du sende db (eller dele deraf) som en .zip fil i ACC 2000 til:

mugs snabelting mail.dk

så ser jeg på det lidt senere.
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
10. marts 2010 - 15:51 #4
jeg kan tilfoeje at paa hoved formen har jeg en knap, som laver en requery paa sub formen.. som laver filteret.

Og det virker fint, men hvis jeg klikker paa rekord 13 som maaske var nummer 2 i listen.. saa kommer der en msgbox'n med rekorden som er nummer 1 i listen.

Jeg haaber at det giver lidt mere mening ?
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
10. marts 2010 - 15:57 #5
Jeg har lige sendt den til dig
Takker saa meget
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
10. marts 2010 - 16:59 #6
Hej Mugs

I have fundet ud af det paa et andet forum, min filter kode var paa sub formen og den skulle vaere paa hoved formen

Ellers tak for hjaelpen

MVH

Torben
Avatar billede mugs Novice
10. marts 2010 - 17:40 #7
Hmm - Når bare det fungerer.
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
06. marts 2011 - 13:38 #8
.