Avatar billede hsund Juniormester
10. marts 2010 - 10:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lagernummer check fra ordlinier

Hej,

Hvordan lave man et check på om en kunden har fået en vare før, checket skal ske fra ordrelinierne, jeg har forstillet mig dette på Post-Change på varenummer i ordrelinier :

IF VareNummer == "496150" THEN
  INTRODUCE LagPost[VarLokIdx,LagKart.Varenummer]
    IF LagPost.konto == OrdKart[FakKtoIdx,konto] THEN
      SET BOX(2,StrFmt("DVD er leveret"),0)
        ENDIF

men det fungere ikke!
Avatar billede sinistercheese Nybegynder
10. marts 2010 - 11:12 #1
Næh, for når du laver en

INTRODUCE LagPost[VarLokIdx,LagKart.Varenummer]

så får du jo bare den første lagerpost i Lagpost tabellen, som ligger for den vare du slår op på, og det er jo ikke sikkert den har noget som helst at gøre med den kunde du står på, og hvis den ikke har det, så kommer du jo aldrig ned til din SET BOX kommando.

Nu ved jeg ikke hvilken c5 version du sidder med, men hvis du har en hvor du kan lave funktioner, så lav en funktion på Lagpost tabellen, som gør følgende:

Funktionen skal tage varenummer og kundenummer.

Sætter et flag (NoYes variabel) til No.

Laver en SEARCH på lagpost, hvor du spørger på lagerposter på det varenummer funktionen er blevet fodret med, som er salgsordre og som er solgt og som er tilknyttet det kundenummer som funktionen er blevet fodret med.

Inde i SEARCH-løkken sætter du så ovenstående flag til Yes og derefter laver du en BREAK.

Til sidst returneres Flaget.

Dermed burde du kunne skrive noget i retningen af

IF Lagpost::<ditFunktionsnavn>("496159",OrdKart.Konto) THEN
ENDIF

En del tid siden jeg har programmeret i XAL/c5 så tilgiv mig hvis jeg bøffer i det. Men ideen skulle virke. :0)
Avatar billede hsund Juniormester
10. marts 2010 - 11:38 #2
Hej,

Tak for svaret, C5 Version er 4.1, men jeg er ikke helt stærk i programmering, kan du evt. lavet din forklaring lidt tydeligere hvor det skal stå og hvordan det skal stå.

På forhånd tak.

HSund
Avatar billede mariaf Juniormester
10. marts 2010 - 21:41 #3
Det er også en mulighed at lave et index på lagpost med Varenummer,Konto og så bruge det til at slå op med. Eller en Search, der er ordentligt afgrænset.
Avatar billede hsund Juniormester
29. august 2010 - 09:41 #4
Har selv en løsning