Avatar billede aburami Nybegynder
09. marts 2010 - 17:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søgehjælp!

Hey guys!
Jeg har lavet en masterpage, og usercontrol.
I usercontrol, har jeg smidt et gridview, textbox og button ind.
Det hele kører fint som søge maskine, men hvad gør jeg hvis jeg gerne vil have søgeningen skal vises på en anden sige?
Altså sådan gridviewet kommer på en ny side, og altså ikke den side man vælger at søge på.

PÅ forhånd mange tak..
God dag/aften..
Avatar billede aburami Nybegynder
09. marts 2010 - 18:38 #1
closed
Response.Redirect("URL")
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
10. marts 2010 - 11:00 #2
Det skal lige siges at du jo skal sende nogle værdier/parametre til din nye side.
Der er flere måde det kan gøres

1.
Det jeg gerne plejer at gøre at at sende et unikID  videre
Response.Redirect("min-nye-side.aspx?MyID=[dit parameter]")
Og på den nye side fylder du så dit grid med din søgning:

select * from [tabel] where ID=Request.QueryString("MyID")

2.
Man kan også gemme søgningens side resultat i en cookie og hente det frem igen på den nye sider efter Response.Redirect

3.
Man kan også bruge PreviousPage - igen efter din Response.Redirect. Der kan du på din første side fylde en label emd dit unikke ID og hente det frem igen på din nye side  v.h.a. PreviousPage