Avatar billede angelenglen Nybegynder
09. marts 2010 - 15:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent ikon ud af exe

Jeg prøver at vise et ikon fra en exe-fil i min applikation, eksempelvis i en picturebox.

Jeg har fundet nogle eksempler der beskrives som fungerende, men jeg kan ikke få vist noget billede.
Jeg får dog heller ingen fejl, og hvis jeg kigger på variablernes properties i runtime, ser det ud til at min variabel "bmp" ender med at indeholde et 32x32 billede, men jeg kan ikke få det vist :-(

Her er et udsnit af min kode indtil nu:

Declare Function ExtractIcon Lib "shell32.dll" Alias "ExtractIconA" (ByVal hInst As Integer, ByVal lpszExeFileName As String, ByVal nIconIndex As Integer) As Integer

Private Num As Integer

        Dim picIcon(Num) As PictureBox
        picIcon(Num) = New PictureBox()
        picIcon(Num).Name = "Icon" & Num.ToString()
        picIcon(Num).Size = New Size(64, 64)
        picIcon(Num).Location = New Point(o, o)
        picIcon(Num).SizeMode = PictureBoxSizeMode.StretchImage
        picIcon(Num).ClientSize = New Size(64, 64)
        Dim handle As Integer
        icoPath = folder & "\" & iconfile

        handle = ExtractIcon(Me.Handle.ToInt32, icoPath, 0)
        If handle > 0 Then
            Dim icn As Icon = Icon.FromHandle(New IntPtr(handle))
            Dim bmp As Bitmap = icn.ToBitmap()
            picIcon(Num).Image = CType(bmp, Image)
            picIcon(Num).Refresh()
        End If

Nogen der kan se hvor det går galt, eller kan lede mig på rette vej?
Avatar billede falster Ekspert
09. marts 2010 - 15:41 #1
Avatar billede angelenglen Nybegynder
11. marts 2010 - 10:48 #2
Super, det var lige hvad jeg manglede, læg et svar for points :-)
Avatar billede falster Ekspert
11. marts 2010 - 15:58 #3
OK :-)