Avatar billede donh Nybegynder
09. marts 2010 - 12:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP mail script - tegn istedet for åøæ

Hey

Jeg har lavet en form der bliver posted med javascript til en php side, som så mailer værdierne til min inbox...

.. desværre så bliver åøæ til mærkelige tegn når mailen modtages. Hvis jeg echo'er værdierne på selve php siden, så ser de fine ud!.. så uden at være god til php.. så må det vel være den måde outlook opfatter værdierne der er gal?!

Har prøvet lidt forskelligt... uden held... så håber nogen ved "what to do"

her er mit php script som mailer:

<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {

    $to = "donh@webspeed.dk";
    //$from = "CATERING BESTILLING";
    $subject = "CATERING BESTILLING";
    $name_field = $_POST['name'];
    $phone_field = $_POST['phone'];
    $email_field = $_POST['mail'];
    $forret = $_POST['forretMail'];
    $hovedret = $_POST['hovedretMail'];
    $dessert = $_POST['dessertMail'];
    $pris = $_POST['priceMail'];
    $headers = "From: " . $_POST['mail'];

    foreach($_POST['check'] as $value) {
        $check_msg .= "Checked: $value\n";
    }

    $body = " From: $name_field\n Telefon: $phone_field\n E-Mail: $email_field\n\n\n Menu Maker er blevet udfyldt med denne menu som udgangspunkt\n\n Forret: $forret\n Hovedret: $hovedret\n Dessert: $dessert\n Kuvertpris: $pris kr.";

    //die(print_r($_POST, true));
    //echo $_POST['dessertName'];
    $reponds_h2 = "Mange tak for din forespørgsel";
    $reponds_p = "Din forespørgsel er nu modtaget, og du vil snarest muligt blive kontaktet via e-mail eller telefon.";
    mail($to, $subject, $body, $headers);
} else {
    $reponds_h2 = "UPS... der opstod en fejl!";
    $reponds_p = "Der er sket en teknisk fejl under forsendelsen af din forespørgsel!. Prøv venligst igen senere.";

}
?>

... alt fungere fint... undtagen åøæ i mails...
Avatar billede majbom Novice
09. marts 2010 - 13:10 #1
prøv at ændre

$pris = $_POST['priceMail'];
$headers = "From: " . $_POST['mail'];

til

$pris = $_POST['priceMail'];
$headers = 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
$headers .= "From: " . $_POST['mail'] . "\r\n";
Avatar billede donh Nybegynder
09. marts 2010 - 14:48 #2
yes... skulle bare lige lave det til utf-8 ... så var den i vinkel... send svar... så får du points! :o) takker
Avatar billede majbom Novice
09. marts 2010 - 14:50 #3
:)
Avatar billede majbom Novice
09. marts 2010 - 15:02 #4
tak for point...
Avatar billede donh Nybegynder
09. marts 2010 - 16:22 #5
for samme point... er du så villig til at fortælle mig... hvordan jeg får mere end en modtager på i denne linie:

$to = "donh@webspeed.dk";

Tak på forhånd! :)
Avatar billede majbom Novice
09. marts 2010 - 21:57 #6
$to = "donh@webspeed.dk, doni@webspeed.dk, donj@webspeed.dk";

den er gratis.. :)