Avatar billede megabody Nybegynder
08. marts 2010 - 19:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Packard Bell IXtreme

Har netop købt ovennævnte med Intel i7 processor, 8 ram samt windows 7.
Problemet er ved opstart starter maskinen ikke bare op (som min laptop, også med windows 7). Den starter op, og jeg kan se windows logoet blive dannet og høre windows "lydene", men skærmen forbliver sort. Dernæst skal jeg trykke på "slumre" knappen (med halvmåne), hvorefter "on" knappen på den stationære efter 15 - 20 sek. begynder at blinke, og dernæst skal jeg igen trykke på slumre knappen, hvorefter log on skærmen kommer op.

Det er fuldstændig hat og briller at det skal være så langsommeligt, på sådant et lækkert maskineri - hvad gør jeg forkert ?

På forhånd mange tak.
08. marts 2010 - 19:31 #1
... er der TO skærm udgange på kassen ?
Prøv den anden udgang...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2010 - 19:45 #2
Har den altid lavet det nummer?
Avatar billede megabody Nybegynder
08. marts 2010 - 20:22 #3
Hej,

Det var et godt lead du der gav mig. Der var 2 skærmkabler i, et af de go'e gamle og et nyt rektangulært ca. halvanden gange større end et gammelt - hvad kan det nye som jeg ikke har set før ?
Avatar billede megabody Nybegynder
08. marts 2010 - 20:22 #4
- hvis jeg skal præcisere, jeg har ikke set det stik før.
Avatar billede megabody Nybegynder
08. marts 2010 - 20:33 #5
Hej igen,
Tak for hjælpen - jeg har forgæves forsøgt at give point, men hvordan f... gør man det ?
08. marts 2010 - 20:39 #6
Hvad blev så pointen ?

http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/setup/hwandprograms/67360-video-card-annotated.jpg

PS: Det bliver altid bedre billede ved at bruge DVI -> DVI  - Digitalt hele vejen igennem...
Avatar billede megabody Nybegynder
08. marts 2010 - 21:21 #7
Det kører nu hvor der kun er den ene - bortset fra at jeg fik en blå skærm for et øjeblik siden, da jeg efter at have været væk fra pc'en i nogen tid, genaktiverede den ved at bevæge musen. Så lukkede den ned, efter at have gemt "physical memory".
Du skulle vel ikke have et bud på hvad det kan være ?
Avatar billede megabody Nybegynder
08. marts 2010 - 21:22 #8
Sikke dog jeg lærer nyt idag :-)