Avatar billede niraikolai Nybegynder
08. marts 2010 - 12:08 Der er 1 kommentar

Hvordan kopierer jeg rækker ved SAND /FALSK excel 2003

Kan I hjælpe med et svar på: Jeg skal flytte noget data fra kolonne H,I,og J til Kolonne G. problemet er at der kan være data i alle 3 kolonner og der må kun flyttes 1 svar( kolonne ) til G. derfor skal alt data fra Kolonne A >F kopieres /duplikeres til en ny række, og denne skal være lige under den "oprindelige række.

Jeg har prøvet at stille spørgsmålet i en formel hvis dette er mere overskueligt.

SPM: (HVIS SAND i H;I;J) flyttes til (G) (HVIS mere end 1 SAND i H;I;J, duplikeres række))

Håber der er nogen der har prøvet noget ligende.  egenligt er det største problem are at kopiere en række automatisk !

mvh Nicolai
Avatar billede jkrons Professor
08. marts 2010 - 20:13 #1
Her er en makro, der kan gøære det. Det kræver at din markør er placeret i den række, der skal undersøges inden den afspilles.

Sub kopier()
    Dim A As Byte
    Dim B As String
    For Each c In Range("H" & ActiveCell.Row & ":J" & ActiveCell.Row).Cells
        If Not IsEmpty(c) Then
            A = A + 1
            B = c.Value
        End If
    Next c
    If A = 1 Then
        Range("G" & ActiveCell.Row).Value = B
    Else
        Range("A" & ActiveCell.Row & ":F" & ActiveCell.Row).Copy
        Range("A" & ActiveCell.Row + 1).Activate
        ActiveSheet.Paste
    End If

End Sub