Avatar billede kimbork Nybegynder
06. marts 2010 - 15:05 Der er 4 kommentarer

Password hjælp

Hej eksperten.

Jeg er i gang med en hjemmeside og er lige stødt ind i et progblem med mit password på siden.

Når jeg gør sådanher:
<div class="indhold">

<?php
if(isset($_SESSION['logget_ind'])){
echo " <h1> $strTitle </h1>

<p>Dette er indhold på en beskyttet side</p> ";
}
else
{
    echo "<h1>Ukorrekt login</h1>

    <p>Du skal være logget ind for at se disse sider. <a href=\"default.php\">Log in</a></p>";
}
?>

</div>

Så virker det fint, men når jeg så gør sådanher:
<div class="indhold">

<?php
if(isset($_SESSION['logget_ind'])){
echo " <h1> $strTitle </h1>

<p>
Beskyttet indehold!
<hr>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" align="center" width="100%">
<tr>
<td class="labelbold" colspan="5">Test2<hr size="1" style="color:#cccccc"></td>
</tr>
</tr></table>
Test3<br /><hr />Test4<br /><hr />Test5<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" align="center" width="40%">
</table>
<hr />
</p> ";
}
else
{
    echo "<h1>Ukorrekt login</h1>

    <p>Du skal være logget ind for at se disse sider. <a href=\"index.php\">Log in</a></p>";
}
?>

</div>
Så vil den ikke vise det som jeg har sagt den skal vise så siger den bare:
Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER, expecting ',' or ';' in /kbork/info.php

Hilsen: Kimbork
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. marts 2010 - 15:43 #1
Enten må du afslutte din php, eller escape dine ".

<table cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" border=\"0\" align=\"center\" width=\"100%\"> osv

eller:

<?php
if(isset($_SESSION['logget_ind'])){
?>
<h1> $strTitle </h1>
...
<?php
}
else
...
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. marts 2010 - 15:45 #2
Så lige at du udskriver php i titlen. Så du kan afslutte din php efter titlen, hvis du vælger den metode.
Avatar billede preppydude Nybegynder
06. marts 2010 - 15:49 #3
Først, så vil jeg råde dig til at læse enten en bog om PHP eller finde en tutorial for begyndere på nettet. Det ser ikke ud til at du har ret meget erfaring med det. :)

Udover det, så kan det gøres på følgende måder - med den metode som michael bruger undtaget:
<?php
if (isset($_SESSION["logget_ind"])) {
  echo(<<< EOFILE
    <h1> $strTitle </h1>

    <p>
        Beskyttet indehold!
        <hr>
        <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" align="center" width="100%">
        <tr>
        <td class="labelbold" colspan="5">Test2<hr size="1" style="color:#cccccc"></td>
        </tr>
        </tr></table>
        Test3<br /><hr />Test4<br /><hr />Test5<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" align="center" width="40%">
        </table>
        <hr />
    </p>
EOFILE
  );
  // Det er vigtigt at afslutning af EOFILE ikke er indenteret på nogen måde, hverken med space eller tab
} else echo(
  "<h1>Ukorrekt login</h1>"
."<p>Du skal være logget ind for at se disse sider. <a href=\"index.php\">Log in</a></p>"
);
?>
Avatar billede kimbork Nybegynder
06. marts 2010 - 16:25 #4
Tak for hjælpen :)

Ved i hvordan man gør sådan at når man er logget ind så står der

"du er logget ind som __________
Logout"

der hvor logind boksen er.

Hilsen Kim Bork :)