Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2010 - 13:52 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

RJ45 splitter

http://www.dcdi.co.uk/uploads/images_versions_large/1425.jpg

Hvor kan man købe noget lign. i DK?
Netbutik eller butik i Aalborg...
Avatar billede giweo Juniormester
06. marts 2010 - 14:00 #1
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2010 - 14:01 #2
Avatar billede osdata Nybegynder
06. marts 2010 - 14:44 #3
Hvor mange skal du bruge?

Jeg kan levere dem noget billigere hvis der er tale om mere end 2 stk.

Mvh

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2010 - 14:47 #4
Hej Ole
Tak for buddet, men jeg skal kun bruge 1 stk.
Avatar billede osdata Nybegynder
06. marts 2010 - 14:56 #5
Ok.

Du skal være opmærksom på at du altid skal bruge 2 stk. (én i hver ende af kablet).

Den kan ikke splitte signalet fra én port i din switch til 2 enheder.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. marts 2010 - 15:06 #6
Når vi nu er igang så er der en mere.
http://www.dustinhome.dk/pd_5007510534.aspx
Avatar billede Skumlos Nybegynder
06. marts 2010 - 19:49 #7
Nu er der ret store forskelle på de splittere der bliver linket til i de forskellige svar, og der er lige nogle ting man skal være opmærksom på:
Nogle splittere (blandt andet den #0 henviser til) er ikke andet end parallelle stik. Dvs. f.eks. ben 1 på alle stikkene er sat sammen. Disse kan f.eks. bruges til telefoni og visse serielle netværk (bl.a. RS485).
Så er der de splittere der deler parrene på (dem som #3 og #5 snakker om) hvor der benyttes den feature at et 100Mbps netværkskabel kun behøver 2 par, selvom der er 4 par i en ledning. På den måde kan man trække 2 seperate 100Mpbs LAN forbindelser i et kabel, så længe man husker en splitter i hver ende som skrevet i #5.
Hvis #0 skal bruge den første version, er det f.eks. den som linkes til i #6 der er interessant, ellers er det den som linkes til i #2 eller som #3/5 snakker om...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2010 - 20:10 #8
Ole og skumlos smid et svar.
Du må også gerne fortælle mig hvad du tager for 2 stk. splittere.
Avatar billede osdata Nybegynder
07. marts 2010 - 09:24 #9
.
Avatar billede osdata Nybegynder
07. marts 2010 - 09:29 #10
Priser er sendt i privat besked.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
07. marts 2010 - 10:02 #11
. :)
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2010 - 15:00 #12
Jeg ved ikke en skid om det her. Men pt bruger jeg en gammel router for at splitte mit internet og have det trådløst. Da jeg ikke har brugt mit trådløse siden jeg kan huske. Ville jeg gerne have en splitter som en af dem der er blevet linket her, da der ikke er nogen grund til at have min router tændt konstant, spild af strøm. Jeg har en 100Mpbs forbindelse, som jeg ønsker at splitte i 2 gerne 3. Et kabel til min pc og et kabel til min ps3. den sidste er til når man har gæster. Hvad for en af de linkede skulle jeg vælge?
Avatar billede Skumlos Nybegynder
20. marts 2010 - 20:32 #13
@Novice_: Du skal ikke bruge nogle af dem, idet ingen af dem kan gøre det du vil have. Du skal bruge en router, eller evt. en switch hvis din internetudbyder understøtter det. De RJ45 splittere der snakkes om her, bruger bare 1 ledning til at bære 2 forbindelser til f.eks. en router eller en switch, og de skal dermed bruges parvist. F.eks. kan de være smarte hvis du har et allerede trukket kabel i væggen, som du så kan splitte ud til to 100Mbps forbindelser, I HVER ENDE, ikke kun i den ene....
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2010 - 21:15 #14
Jeg beholder bare min nuværende router så. Men tak for svaret. :)
Avatar billede RubenMHansen Nybegynder
31. marts 2010 - 21:58 #15
Hej ole.. jeg vil nok gerne købe 2 rj45 splittere af dig.. vil du sende en pris i Pmail??

Med venlig hilsen
Ruben Hansen