Avatar billede need4speed Nybegynder
05. marts 2010 - 17:37 Der er 3 kommentarer

PHP og datoer

Hvordan ville i gøre, hvis i skulle lave en php funktion. Hvor ordet "new" skal fremkomme på et webshop produkt, hvis varen er sat til at være ny i f.eks. perioden fra 05-03-2010 til 15-03-2010 ?

Jeg har 2 variabler en startdato og en enddato, det skal man vel have :) og så noget med, at hvis slutdatoen er overskredet så skal den fjerne ordet "new"

Men hvordan gøres dette? :(
Avatar billede nemlig Professor
05. marts 2010 - 18:24 #1
Har du datoerne liggende i det nævnte format, dd-mm-åååå skal datoen først konverteres til engelsk format, ååååmmdd eller åååå-mm-dd.

Derefter kan du lave et tjek på om dagsdato er større end slutdato.

Dette gør jeg sådan her:

$dagsDato = date("Ymd");
if(date(strtotime("$startDato")) < date(strtotime("$dagsDato"))) { //Skriv ikke længere "new"..
Avatar billede need4speed Nybegynder
05. marts 2010 - 18:50 #2
Hmm det er jeg lidt i tvivl omkring formattet.

Det er til min Magento shop og fandt dette indlæg omkring dato formatteringen, gør det dig klogere?

http://magentocookbook.wordpress.com/2010/02/15/magento-date-time/
Avatar billede nemlig Professor
05. marts 2010 - 19:18 #3
Desværre - det er jeg ikke helt med på. Måske andre kan.