Avatar billede mihcaoj Nybegynder
30. december 1999 - 11:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Password

Hej jeg ville høre om der ikke er nogen der kan hjælpe mig ved at sige hvilke kommandoer jeg skal give i en passwordialog sådan at jeg kommer in til fom2.

tak
Avatar billede retep Nybegynder
30. december 1999 - 15:45 #1
Den passworddialog der ligger som standart i Delphi er til databaser.

Men hvis du vil have brugeren til at taste et password ind for at komme til form2, kan du selv lave det med et par edit-bokse. Hvor du f.eks. laver nogle globale konstanter i formen, som indeholder gyldige passwords og brugernavne. Når brugern så trykker på en knap eller 'enter' kan du så checke om indholdet af editboksene er det samme som dine konstanter...

Ved ikke helt om det er sådan noget du søger...???

Mvh
Retep
Avatar billede retep Nybegynder
30. december 1999 - 16:39 #2
I en editboks kan du i objektinspektoren sætte den property der hedder 'PasswordChar' (står som standart til #0) til #42 og derved kan man ikke se hvilket password der bliver tastet ind...
Avatar billede retep Nybegynder
30. december 1999 - 16:48 #3
Et eksembel:

unit Unit1;

interface

uses
  Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
  StdCtrls;

type
  TForm1 = class(TForm)
    Edit1: TEdit;
    Edit2: TEdit;
    Button1: TButton;
    procedure Button1Click(Sender: TObject);
    procedure FormCreate(Sender: TObject);
  private
    { Private declarations }
  public
    { Public declarations }
  end;

Const
  id = 'Admin';
  pw = '1234';

var
  Form1: TForm1;

implementation

uses Unit2;

{$R *.DFM}

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  if (edit1.text = id) and (edit2.Text = pw) then
    form2.showmodal
  else
    Showmessage('Forkert brugerid eller password');
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
  edit2.PasswordChar := #42;
end;

end.
Avatar billede mihcaoj Nybegynder
01. januar 2000 - 19:39 #4
tak for hjælpen