Avatar billede allanbramsen Nybegynder
19. juli 2001 - 01:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installation af Mysql under Windows 2000 Server

Jeg har et problem.

Når jeg efter end installation af mysql køre winadmin og opretter en ini fil med bruger/pass \"test/test\" går dethelt fint men straks at jeg vil bruge et program til at tjekke og oprette databaser med fortæller programmet mig under login at password ok men bruger root@server.collective ikke har adgang...........hvad kan det være......????? Det skal siges at den køre Active Directory............
Avatar billede alvion Nybegynder
19. juli 2001 - 01:44 #1
Det kan være den anonyme bruger, der spøger. Prøv at slette den bruger, der har user = \'\' (tomt) - den findes i to udgaver, en med host = \'\' og en med host = \'localhost\'
Avatar billede alvion Nybegynder
19. juli 2001 - 01:45 #2
Jeg har aldrig brug Winadmin, men i mysql konsollen vil du skrive:

use mysql
delete from user where user = \'\';
flush privileges;
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
19. juli 2001 - 16:13 #3
Hvordan vil du havde jeg gør min my.ini detup fil ser sådan her ud.

#This File was made using the WinMySQLadmin 1.0 Tool

#Uncomment or Add only the keys that you know how works.
#Read the MySQL Manual for instructions

[mysqld]
basedir=C:/mysql
#bind-address=192.168.1.70
datadir=C:/mysql/data
#language=C:/mysql/share/your language directory
#slow query log#=
#tmpdir#=
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=root
password=test

Vis det kan hjælpe jeg aner ikke meget om Mysql men ville køre det under min server da jeg godt ville bruge php og mit webhotel understøtter mysql og php..........men jeg kan bare ikke komme i kontakt gennem mit program til databasen.....

jeg kan og så kontaktes på icq 21189277
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
19. juli 2001 - 16:25 #4
Mysql konsol hvor finder jeg den
Avatar billede alvion Nybegynder
19. juli 2001 - 16:29 #5
c:\\mysql\\bin\\mysql.exe <--- Konsollen
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
19. juli 2001 - 16:46 #6
ok har fundet den prøver lige om det virker
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
19. juli 2001 - 16:57 #7
Har gjort som du skrev men det virker ikke....Har du noget erfaring med Active Directory og 2000 server som log on server for det er det den køre, og jeg kan bare ikke få det til at virke det irretere mig af h.....til, men man får det jo nok til at virke på en eller anden måde....
Avatar billede alvion Nybegynder
20. juli 2001 - 11:52 #8
Mysql bruger ikke Windows\' rettighedssystem, derfor kan det ikke have noget med Active Directory at gøre.

Hvordan prøver du at logge ind i MySQL, og hvilken fejl får du frem? Skriv det helst ordret - ellers er det ikke til meget hjælp.

(Jeg kan forresten ikke give dig svar retur før om en uge - jeg tager til Spanien om et par timer og er først hjemme igen om en uge.)
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
21. juli 2001 - 02:03 #9
He har fået det til at virke, jeg havde flushet alle bruger i mysql, så det funkede efter at jeg oprettede en ny bruger..........;o)