Avatar billede Swungalot Nybegynder
02. marts 2010 - 20:27 Der er 1 kommentar

Driver til ethernet controller

Hej

Jeg har lige installeret tiny vista på min lille notebook, Acer Aspire One ZG5/ Acer AOA 150.
Det virker helt som det skal, bortset fra, at jeg slet ikke kan få mit trådløse netværk til at fungere, da der mangler en driver til ethernet controlleren.

Når jeg går ind i enhedshåndtering, kan den sagtens finde den (og den dukker endda op, hver gang med "ny driver fundet", når jeg går ind i windows), men der står bare et gult udråbstegn ude foran Ethernet controlleren, har prøvet at trykke opdater driver, geninstaler, og har prøvet realteks internet network Card diagnostic tool til Vista samt gennemrodet nettet og realteks hjemmeside for drivere.

Det jeg har kunne komme frem med er, at det -vist - er Realtek PCI-E Fast Ethernet Family Controller, har derfor prøvet at downloade fra realteks hjemmeside uden nogen resultater:

http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

Og det er endda måske denne: RTL8101E/RTL8102E PCI Express Fast Ethernet controller - men dette er noget jeg har fundet på nettet, hvor en havde den samme computer dog uden det samme problem >.<

Hvad kan jeg gøre for at få den driver til at virke ?! :/

Mvh
Swungalot :)
Avatar billede haverslev Novice
02. marts 2010 - 21:27 #1
Du skal lige installere Chipsettet som det første og derefter LAN, Wireless Lan og ellers hvad du mangler at installere af drivere - alle skal installeres igen efter en nyinstallation af Vista.

http://www.acer.dk/acer/service.do;jsessionid=37756774CE5FE7FE29EB2F9889D550F2.public_a_14b?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492