Avatar billede peturkirke Novice
01. marts 2010 - 20:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mysqldump virker ikke som det burde

Jeg prøver at lave et mysqldump af min database.

Jeg har 2 tabeller, hvor der er meget data i, og problemet er, at kun den første del af dataene i disse tabeller kommer med i dumpet.

Hvorfor kommer det hele ikke med ? Er der nogen default indstillinger eller parameter man skal stille på, når man har meget data ?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
01. marts 2010 - 20:28 #1
Hvordan ser din kommando ud?
Avatar billede peturkirke Novice
01. marts 2010 - 21:07 #2
skriver dette i linux prompten:

mysqldump --user root --password=mitpassword mindatabase > mindatabasemy.dump
Avatar billede ostehamster Nybegynder
01. marts 2010 - 21:16 #3
Kan du se direkte i mindatabasemy.dump at der er fejl, eller først når du importere?

Du kan prøve at tilføje --opt, som vil optimere det der skrives i .dump filen. Du kan også prøve -q, hvilket disable cachen og dermed skriver direkte, hvilket måske kan give noget.
Avatar billede peturkirke Novice
01. marts 2010 - 21:23 #4
jeg kan se det direkte i mindatabasemy.dump filen, når jeg åbner denne i wordpad.
insert into sætningerne bliver afbrudt midt i en sætning, i de tabeller, hvor der er meget data i
Avatar billede ostehamster Nybegynder
01. marts 2010 - 21:35 #5
Gør --opt en forskel? Hvordan ser de sidste linier ud?
Avatar billede peturkirke Novice
01. marts 2010 - 22:02 #6
det hjalp ikke noget

her er nogle af de sidste linjer:

UNLOCK TABLES;
/*!40103 SET TIME_ZONE=@OLD_TIME_ZONE */;

/*!40101 SET SQL_MODE=@OLD_SQL_MODE */;
/*!40014 SET FOREIGN_KEY_CHECKS=@OLD_FOREIGN_KEY_CHECKS */;
/*!40014 SET UNIQUE_CHECKS=@OLD_UNIQUE_CHECKS */;
/*!40101 SET CHARACTER_SET_CLIENT=@OLD_CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET CHARACTER_SET_RESULTS=@OLD_CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET COLLATION_CONNECTION=@OLD_COLLATION_CONNECTION */;
/*!40111 SET SQL_NOTES=@OLD_SQL_NOTES */;

-- Dump completed on 2010-03-01 20:48:20
Avatar billede ostehamster Nybegynder
01. marts 2010 - 22:28 #7
Den sidste linie antyder da at den selv tror dumpet er færdigt?
Avatar billede peturkirke Novice
19. juli 2010 - 23:29 #8
konklusionen af det her er, at jeg troede, at ikke alt kom med i dumpet, med det kom det alligevel. Du kan skrive et svar, hvis du vil have poeng.
Avatar billede peturkirke Novice
18. august 2010 - 14:58 #9
Der er ikke nogen der vil have poeng, så jeg tager poengene tilbage.