Avatar billede nbj1 Praktikant
27. februar 2010 - 09:46 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

adgang til mysql

hej
Er i tvivl om for det halter med adgang til mysql.
hvis jeg bruger mysql front end kan jeg få kontakt til tabeller.
hvis jeg bruger front end fra en anden pc for jeg ip har ikke tilladelse til at connecte til mysql.
hvis jeg bruger phpmyadmin local eller anden pc
for jeg fint login til mysql men index.php er blank.
3306 er åben så det er ikke fejlen
har installeret ODBC og php og
jeg syntes jeg har fulgt installation som forskrevet.

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2010 - 00:30 #1
Er det kun root@localhost og ikke root@% som har fået adgang?
Avatar billede nbj1 Praktikant
28. februar 2010 - 05:56 #2
det kun root@localhost som jeg ser det
host står til localhost

vil lige sige jeg har fået udbedret problemet med at logge på fra anden pc,
men stadigvæk kun med front end
phpmyadmin fejler stadig der kommer fint login billedet, når man har tasted adgangs koder trykker udfør kommer index som en blank side,
har google snart alle forslag, og kan ikke se et mønster i de fejl rettelser folk kommer op med :(
Avatar billede nbj1 Praktikant
28. februar 2010 - 06:04 #3
det faktisk ikke helt rigtigt at det en blank side, nu står der explore kan ikke vise websiden
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2010 - 18:16 #4
Hvis du skal kunne logge på fra en anden PC som root, så skal root@% have adgang og ikke kun root@localhost.
Avatar billede nbj1 Praktikant
01. marts 2010 - 05:36 #5
hej Arne
det har du ret i, men lokalt eller externt giver phpmyadmin samme fejl, nemmerlig siden kan ikke findes.
programmet mysql front giver dog adgang både lokalt og externt, så
1 mysql kører,
2. har kørt in php info så php virker
3 apache vhost sat op
første billede velkommen til phpmyadmin vises fint nok skriver jeg eksempelvis forkert password validere den også fint nok med mysql
men som sagt logger ind kan index ikke findes.
Avatar billede nbj1 Praktikant
01. marts 2010 - 05:55 #6
hvis jeg skriver forkert password for jeg
#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)
ellers kommer jeg videre
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 14:07 #7
Naar du skriver "lokalt eller externt giver phpmyadmin" saa mener du uanset om Apache og PHP koerer paa samme maskine som MySQL eller ej?

(for det er naturligvis helt ligegyldigt hvilken maskine du koerer browser paa)
Avatar billede nbj1 Praktikant
01. marts 2010 - 14:36 #8
hehe nej var noget sludder, mener at hvis jeg sidder på serveren og prøver at logge ind med phpmyadmin via browser eller om jeg bruger en anden maskine for jeg stadig samme besked siden ikke fundet
Avatar billede nbj1 Praktikant
01. marts 2010 - 16:11 #9
arne kan det have noget med rettigheder at gøre på en vista box, ?
Avatar billede nbj1 Praktikant
02. marts 2010 - 15:05 #10
ikke at jeg har fundet fejlen endnu, men har testet en del og mener at kunne sige det ikke phpmyadmin der problemet men derimod mysql der driller
hvis jeg laver en connect til mysql i en simpel php fil sker helt det samme, blank side.
nogen gange skriver den fejl 500 det siges så at være en apache fejl uh kan ikke regne dn ud :(
Avatar billede nbj1 Praktikant
03. marts 2010 - 10:25 #11
ok har fået hul igennem så langt så godt hat så disse fejl
SQL-forespørgsel:

X  SELECT USER( ) ;

MySQL returnerede:

#2014 - Commands out of sync; you can't run this command now
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2010 - 01:54 #12
Hvor kommer det X fra?

Hvilke kommandoer sender du?
Avatar billede nbj1 Praktikant
04. marts 2010 - 05:05 #13
x er et rødt kryds :)
kommandoer ved jeg ik lige hvad du mener med, er normal logind bruger, som er rigtig i følge mysql, ellers er det cookie og tcp
Avatar billede nbj1 Praktikant
06. marts 2010 - 08:24 #14
se ikke udtil der nogen hjælp at hente
Avatar billede nbj1 Praktikant
06. marts 2010 - 11:51 #15
ok arne helt fra bunden det må ski være muligt at få skidtet til at virke grr
sql version 5.1.44
shell adgang hvordan finder man udaf hvem der har adgang og evt ændre adgang, da jeg har prøvet at skrive i shell mysql så skriver den ingen adgang for ODBC@localhost ingen password
hvis jeg skriver mysql --user ODBC test samme resultat, så... hvor starter man lige for finde udaf hvem har adgang ?
Avatar billede nbj1 Praktikant
06. marts 2010 - 11:59 #16
uanset om jeg prøver med root what ever access diened
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2010 - 14:48 #17
Der er da forhåbentligt et password på root som du kender !?!?
Avatar billede nbj1 Praktikant
06. marts 2010 - 19:31 #18
tja det kender jeg men kender ikke hvad bruger navn der skal bruges da root acceptere den ikke.
det eneste man angiver underinstallation er password og normalt er brugeren som standard root,
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 04:08 #19
Du kan resette root password ved en procedure beskrevet her:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/resetting-permissions.html
Avatar billede nbj1 Praktikant
07. marts 2010 - 05:26 #20
ja og har fundet udaf adgang fra shell mysql --user=navn --password=navn;
så jeg inde men har prøvet at flush sync for at sykronisere tables uden help samme med select user()
men mysql kommer stadig med samme fejl

fejl
SELECT USER( ) ;

MySQL returnerede:

#2014 - Commands out of sync; you can't run this command now
Avatar billede nbj1 Praktikant
07. marts 2010 - 05:27 #21
ops mener phpmuadmin kommer stadig med samme fejl
Avatar billede nbj1 Praktikant
11. marts 2010 - 11:22 #22
tror jeg har fundet noget nu jeg bruger mysqli i stedet for mysql
og fundet udaf (tror jeg) hvis kode bruger mysql so for man enten blank side eller fejl 500
kan man køre med begge på samme tid, alså mysql og mysqli ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2010 - 03:28 #23
Ja. Hvis begge er loadet i pho.ini !
Avatar billede nbj1 Praktikant
12. marts 2010 - 17:30 #24
begge er loadet i php.ini men hvis jeg skriver kode til at connect databasen  med mysql for jeg siden kan ikke findes i browseren men med mysqli vises connect fint nok,  er der andre stedder jeg skal fortælle jeg bruger mysql frem for mysqli?