Avatar billede kimtheman Novice
26. februar 2010 - 11:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C drev er blevet til I drev?

Hej.
Har lige geninstalleret en Pc og opdateret alt fra windows update osv. Og opdager pludselig inde i denne computer at det der skulle have været c drevet hedder I . Der er kort læser i og et af disse hedder c.
Men smider jeg så windows cd i og kører som jeg vil lave en ny installation så kommer den nuværende windows version frem og der står den er på c drev?
Tænkte på om det kunne være noget der er gået galt i service pack 3 opdatering?
Har ikke under nogle installationer haft problemer med nogle programmer der ikke ville installeres osv, først her til sidst hvor jeg ville udpakke en zip fil opdager jeg der er noget galt.
Nogen der kender til det problem ?
26. februar 2010 - 12:11 #1
... du skulle have haft kortlæsen afmonteret først!
Har ikke noget med SP3 at gøre ...

---

Den eneste måde at få det tilbage til C: er 100% OMMER / Forfra!!! Det bliver let noget rod på den måde dit system er nu...

---

Under instalationen så kig MEGET nøje efter HVOR den vil smide instalationen... osv ...
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
26. februar 2010 - 12:20 #2
Enig. Når jeg reinstallerer en maskine, plejer jeg også at pille alle drev fra inden jeg starter installationen.
Dog kan du, hvis du kører XP Pro, højreklikke på My Computer og vælge Manage. Her kan du under diskhåndtering så ændre drevbogstav.
Men du kan IKKE ændre på den partition hvor Windows er installeret.
Avatar billede kimtheman Novice
26. februar 2010 - 21:02 #3
Er ved at formatere igen. Har bare aldrig oplevet det problem før og har da tit installeret maskiner med Kortlæser i uden at tage fra.
Men smid et svar karise_larry så får du point.
26. februar 2010 - 22:23 #4
Ping...

(Det bliver så 'spændende' hvilket systemdrev du så får denne gang *S*...)

Husk at få 100% styr på
* Driverpakker
* WindowsUpdate
* ServicePack(s)
* Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* Tilbehørs programmer + opdatering af samme
*
Avatar billede kimtheman Novice
26. februar 2010 - 22:52 #5
Bare for sjov undlod jeg at tage kortlæser fra og denne gang blev til et c-drev.
Sjovt nu har jeg nok formateret/ installeret computere 50-100 gange eller noget lign. og har aldrig oplevet det før.