Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
26. februar 2010 - 09:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ROBOCOPY stopper ved Documents\My Music folder - som ikke eksistere

Hej Eksperter

Jeg er igang med at lave en Batch fil til at lave backup på min eksterne harddisk. Meningen er at Batch filen skal køres ved hjælp af autorun, og det er derfor jeg ikke installere et program i stedet.

Jeg bruger følgende command til at kopiere:

REM Starting synchronization with external harddrive
cd %0\..\
robocopy C:\Users\Halberg\Documents Backup\Documents /MIR /ETA

Det kører fint indtil at den når til en mystisk mappe der ligger i "C:\Users\Halberg\Documents\My Music". Når jeg så kigger i "Documents" mappen er der ikke en mappe ved navn "My Music", hverken i explorer eller kommando prompt (og nej den er ikke bare skjult).

Hvorfor finder robocopy den mappe?
Kan den fjernes, da jeg gætter på den ikke har noget indhold?
Hvis ikke, hvordan sætter jeg så synkroniseringen op?
Jeg vil gerne have kopieret alt i "Documents", også hvis jeg f.eks. laver en ny mappe.

/Halberg
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
26. februar 2010 - 10:04 #1
Ja, jeg glemte lige at vedhæfte billedet af den fejl som kommando prompten kommer med:

http://www.student.dtu.dk/~s062536/CWindowssystem32cmd.exe%2026-02-2010%20095712.jpg

I øvrigt, hvis det har betydning så kører jeg "Windows 7 Proffesional"
26. februar 2010 - 11:41 #2
Under alle omstændigheder:

bemærk "" tegn ?

robocopy "C:\Users\Halberg\Documents Backup\Documents" /MIR /ETA
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
26. februar 2010 - 11:47 #3
Ja det er rigtig, men skal det så ikke være:

robocopy "C:\Users\Halberg\Documents" "Backup\Documents" /MIR /ETA
26. februar 2010 - 12:07 #4
Jo - selvfølgelig *S*
Jeg havde denne "Documents and Settings" mappe i hovedet...
Avatar billede Vandreren Novice
26. februar 2010 - 12:27 #5
Kan man ikke unregister mydocs.dll i W7?

regsvr32 /u mydocs.dll
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
26. februar 2010 - 12:33 #6
Nix den kommando kommer med en fejl, men mapperne eksisere jo heller ikke da windows 7 ikke ligger "My xxx" i "Documents" mappen, men i samme bibliotek.
Avatar billede Vandreren Novice
26. februar 2010 - 12:38 #7
Det er vel stadig WMP, der opretter mappen My Music, ikke? Du kan i hvert fald prøve at fjerne mappen i WMP:

Windows Media Player → Funktioner → Indstillinger → Kopier musik. [Skift]. Vælg en anden mappe end My Music.

og

Windows Media Player → Funktioner → Indstillinger → Bibliotek. [Overvåg mapper]. Fjern de uønskede mapper.
Avatar billede Vandreren Novice
26. februar 2010 - 12:40 #8
Nå, det ikke ikke helt som planlagt. → skulle være en pil.

Tager den lige igen:

Windows Media Player > Funktioner > Indstillinger > Kopier musik. [Skift]. Vælg en anden mappe end My Music.

Windows Media Player > Funktioner > Indstillinger > Bibliotek. [Overvåg mapper]. Fjern de uønskede mapper
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
26. februar 2010 - 12:52 #9
Jeg kan umiddelbart ikke ændre på hvilke mapper den overvåger i mit WMP, men jeg prøvede at ændre mappen i kopier musik.

Det virkede desværre ikke. Mappen i kopier musik var sat til: "C:\Users\Halberg\Music", hvilket jo heller ikke burde have indflydelse på en mappe der tilsyneladende ligger :\Users\Halberg\Documents\My Music".

Synes godt nok det er lidt mystisk med den mappe!
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
26. februar 2010 - 14:49 #10
Det blev løst på et andet forum.

Der skulle tilføjes "/XJD", da der åbenbart er en eller anden junction folder. Se eventuelt wikipedia for beskrivelse af "/XJD".

Det samlede blev så:

REM Starting synchronization with external harddrive
cd %0\..\
robocopy C:\Users\Halberg\Documents Backup\Documents /MIR /ETA /XJD

Og det virker som en drøm!

På gensyn