Avatar billede evilhomer15 Praktikant
25. februar 2010 - 19:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Internet afbrydes intil routeren genstartes

Jeg har haft denne problem i noget tid, det begyndte med at virke uden problemer i lang tid, så skete det en par gange om ugen, og nu sker der stort set hver time.
Problemet er som titlen siger - at den afbryder sig selv midt i det hele og virker kun efter at man har genstartet routeren.
Jeg har prøvet at købe ny router, men det hjælper ikke. (softwaren er vist heller ikke kapetabel med Windows 7)
Jeg har prøvet at installere ZoneAlarm firewall, men den hjalp ikke noget, det gav samme resultater som standarden (indbyggede) firewall.

Info: Windows 7 Ultimate
Internet: Modem > Router > 3 PCer (tråd)
Internet afbrydes: På alle PCerne
Mit internet: Dansk Bredbånd 20MBit
PC:
GTX260
E8500
P5Q (intel P45) bundkort
8 GB XTREME
500 HD
Netkortet er Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCE-E Ethernet Controller(NDIS6.20)
Gammel Router: DLINK DIR-100
Ny Router: Belkin 4-port router
Avatar billede bdf Mester
25. februar 2010 - 20:53 #1
Hvad laver du på de 3 PCer når dette sker?
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
25. februar 2010 - 21:02 #2
Jeg er på min egen, mor på hendes bærbar og hendes kæreste på sin stationære. Men det er ligemeget - da det også sker når det kun er min computer.
Jeg tilføjede bare, at der sker på alle 3 computere, så det er nemmere at finde en løsning.
Avatar billede bdf Mester
25. februar 2010 - 21:07 #3
Jamen downloader I når det sker eller?
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
25. februar 2010 - 21:13 #4
Ja og nej. Dvs. sker uanset om jeg downloader eller ej
Avatar billede kimtheman Novice
25. februar 2010 - 22:11 #5
Kan du prøve at køre udenom routeren, og køre direkte fra modem til 1 Pc, og se om der sker noget der.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
25. februar 2010 - 23:37 #6
"Limited or no connectivity" hvis jeg tager stikket fra modem til bærbar
Avatar billede kimtheman Novice
26. februar 2010 - 00:23 #7
Det er vel fordi du skal ind på Dansk Bredbånd og registrere påny? Da forbindelsen nu ikke kører igennem router.
Men i første omgang når du har sat kabel fra modem til bærbar så ta strømstik ud af modem og sluk computeren. Sæt strømstik i og vent til lamper lyser som de skal og start Pc. Hvis det ikke virker vil jeg mene du må have en side hvor du registrere fra (står nok i dine papir fra oprettelse).
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
27. februar 2010 - 18:01 #8
Har sendt en email til Dansk bredbånd med følgende:

Jeg har haft denne problem i noget tid, internettet virke uden problemer i lang tid, så skete det en par gange om ugen, og nu sker det op til flere gange i timen.
Internettet afbryder sig selv midt i det hele og virker kun igen efter at man har genstartet routeren.
Jeg har prøvet at købe ny router, men det hjælper ikke. Jeg har prøvet at downloade det nyeste firmware.
Jeg har prøvet at installere ZoneAlarm firewall, men den hjalp ikke noget, det gav samme resultater som standarden (indbyggede) firewall.
Jeg bruger modem, som er forbundet til 3 computere. Når internettet afbrydes, så sker det på alle tre.

Jeg har prøvet:
ipconfig /flushdns
ipconfig /release > ipconfig /renew
at ændre ved routerens indstillinger i 192.168.2.1 samt sat den til default
at ændret ved ICS i Services (ctrl shift esc -> servives)
og ændre ved firewall indstillingerne

men intet hjalp.

Håber at der bliver svar.
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2010 - 20:00 #9
Ved ikke lige hvad du mener firewall har med det at gøre. For enten lyser dit modem som det skal ellers gør det ikke. Så start med at find ud af om det er modem fejl og derefter arbejd dig fremad...Derfor modem direkte i 1 Pc..
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
27. februar 2010 - 20:28 #10
Med dine instrukser, så er resultatet den, at den stadig har "Limited or no connectivity" og Lan A (som er forbundet fra modem til bærbar) blinkende.
Når jeg tager den nye router og sætter den til denne pc, så lyser den orange. Når jeg går ind på ipconfig /all, så mangler default gateway.
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2010 - 20:34 #11
Hva.. er det for en modem du snakker om der fortæller dig via diolys "Limited or no connectivity"
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
27. februar 2010 - 20:41 #12
Det er selvfølgelig ikke modemet (selvom det kunne være cool) der siger det - den blinker bare grønt som at der ikke helt er tråd igennem.
Det er bare "Limited or no connectivity" er bare en pop op bærbaren giver mig.
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2010 - 21:16 #13
Har du et navn på modem?
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
27. februar 2010 - 21:51 #14
Tilgin modem - kan ikke finde modelen på deres hjemmeside el. pakken som jeg ikke aner hvor er.

Jeg har da fundet en note i device manager vdr. internettet
http://yfrog.com/6fweirdethp
dens driver kunne dog ikke findes, ved ikke om det betyder noget.
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2010 - 22:53 #15
Kan du ikke prøve at tage det modem hvor internet ledningen går ind i og vende det rundt og på hovedet og så må der da stå et model nummer osv! (Den boks (Modem) du fik fra Dansk Bredbånd)
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
11. april 2010 - 22:11 #16
kimtheman, du må gerne sende et svar ind for at få points. Jeg har åbnet et andet emne med lignende spørgsmål, dog med mere detaljeret/opdateret informationer, og tror, at jeg har fundet løsningen.
Avatar billede kimtheman Novice
11. april 2010 - 22:23 #17
svar
Avatar billede kimtheman Novice
11. april 2010 - 22:24 #18
påny