Avatar billede Red0z Nybegynder
25. februar 2010 - 15:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DataRelation

Hey derude!
Sidder og prøve at lave følgende:

LicenseDataGrid, skal indeholde en Bruger fra Accounts datatable, og under den en tillægelse hvor der står nogle info fra MobilTable som indeholder en værdi der er den samme som en i brugeren.

Fik afvide dette muligvis kunne lade sig gøre med DataRelation, så dette prøver jeg at sætte op. Hvad gør jeg forkert i følgende?
Der kommer ingen info op i mit LicenseDataGrid

Datagrid 1 og 2 er bare for at være sikker på den fandt mine datatables, hvilket den gjorde

            //Set Connectionstrings, DataAdapters, DataSets and CurrencyManager.
            //--------------------------------------------------------------------//
            SqlConnection ConnStr = new SqlConnection(@"Data Source=Red0z\SQLEXPRESS; Initial Catalog=LoginSystem; Integrated Security=True");

            SqlDataAdapter DALogin = new SqlDataAdapter();
            SqlDataAdapter DAID = new SqlDataAdapter();

            DataSet DS = new DataSet();

            CurrencyManager cm;
            //--------------------------------------------------------------------//

            SqlCommand SlctLogin = new SqlCommand("SELECT * FROM Accounts", ConnStr);
            DALogin.SelectCommand = SlctLogin;
            DALogin.Fill(DS, "Accounts");
            dataGridView1.DataSource = DS.Tables["Accounts"];

            SqlCommand SlctMobil = new SqlCommand("SELECT * FROM MobilTable", ConnStr);
            DAID.SelectCommand = SlctMobil;
            DAID.Fill(DS, "MobilTable");
            dataGridView2.DataSource = DS.Tables["MobilTable"];

            DataColumn AccountTable = DS.Tables["Accounts"].Columns["ACCOUNT"];
            DataColumn IDTable = DS.Tables["MobilTable"].Columns["ACCOUNT"];

            DataRelation AccMob = new DataRelation("AccMob", DS.Tables["Account"].Columns["ACCOUNT"], DS.Tables["MobilTable"].Columns["ACCOUNT"]);
            DS.Relations.Add(AccMob);

            //DS.Relations.Add("AccMob", DS.Tables["Accounts"].Columns["ACCOUNT"],
            //    DS.Tables["MobilTable"].Columns["ACCOUNT"]);

            LicenseGridView.DataSource = DS.Tables["Accounts"];
            LicenseGridView.DataMember = "AccMob";

            cm = (CurrencyManager)this.BindingContext[DS.Tables["Accounts"]];
Avatar billede janus_007 Nybegynder
25. februar 2010 - 19:15 #1
Hvad er det for en grid du bruger? Man får ikke bare noget forærende ved at lave en relation!
Avatar billede Red0z Nybegynder
26. februar 2010 - 00:05 #2
Jeg benytter en DataGridView..

Og det sted som resultatet skal ende i er LicenseGridView . :)
Er gået lidt forviring i nogle af de linier jeg har skrevet her, men endte også med at komme til at forvirre mig selv i forsøget på at få dette til at virke . :)

gridview 1 og 2 er bare test views. :)
Avatar billede simsen Mester
26. februar 2010 - 10:45 #3
Jeg ville tilgå det anderledes. Nemlig ved at lave én forespørgsel til databasen.

Noget i stil med:

SqlCommand SlctMobil = new SqlCommand("SELECT Accounts.*, Accounts.* FROM Accounts INNER JOIN MobilTable ON Accounts.Stjerne1 = MobilTable.Stjerne2", ConnStr);
            DAID.SelectCommand = SlctMobil;
            DAID.Fill(DS, "MobilTable");
            dataGridView2.DataSource = DS.Tables["MobilTable"];

Stjerne1 = Det felt i Accounts der forbindes med et felt i MobilTable

Stjerne2 = Det felt i MobilTable, som er forbundet med feltet i Accounts
Avatar billede Red0z Nybegynder
23. august 2010 - 13:07 #4
Det endte med en anden løsning, undskyld den lange åbningstid uden aktivitet. :)